דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם החדש דורש אדם חדש

העולם החדש דורש אדם חדש

בינתיים נדמה לנו שנצליח לעשות סדר בחברה, במדינה ובעולם בעזרת הכלים הישנים. נדמה לנו שיש לנו את הידע, העוצמה והתוכנית לשינוי מבנה העולם. המדענים והכלכלנים מתאספים בתקווה למצוא איזשהו פיתרון חלקי. הם דנים, ובינתיים המשבר הולך וגדֵל.

למעשה, הכול תלוי בעבודה שלנו, בכוונות וברצונות שלנו, עד כמה נוכל להסביר לאנשים את העיקרון של הערבות ההדדית.

אבל הבעיה היא שבינתיים לא כל כך ברור מה קורה. אם כי ישנם מומחים רבים שכבר מדברים על כך שאין פיתרון, ועל כך שהשיטות שבהן אנחנו מנסים להשתמש רחוקות מאוד מהמצב הריאלי של העולם היום. זה כמו לנסות לכוונן מכשיר אלקטרוני עדין בעזרת מפתח שבדי. הם בכלל לא תואמים זה לזה!

כותבים על זה כבר הרבה כלכלנים, סוציולוגים ופוליטיקאים. הם מרגישים טוב יותר את המצב בחברה האנושית. אך שאר המדענים עדיין לא הגיעו לזה. אלה שעובדים ישירות במרכז האירועים: בבורסה, בבנקים, בעסקים – מרגישים בצורה חדה יותר את הדינמיקה של האירועים ואת השינויים בעולם.

אך הדבר העיקרי עבורנו, זה לעזור לעולם לגלות מהר ככל האפשר, שאין לנו שום כלים לשנות משהו. כל שינוי יכול לקרות רק על ידי שינוי הסביבה, כלומר החברה ואמצעי התקשורת. ולא יעזור לשנות את המערכות הקיימות. הן כבר התיישנו ולא ניתן לתקן אותן בגישה הישנה. קודם כל עלינו לשנות את עצמנו, ורק לאחר מכן, לשנות את המערכות בהתאם לשינויים שלנו.

כשאנחנו עצמנו נהיה גלובליים, נוכל להרגיש מהי ערבות הדדית, כלומר נתקרב לאותה הצורה שבה החברה צריכה להתקיים. ורק אז נוכל לבנות חברה כזאת.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 16.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כל אחד צריך להתאים את עצמו מבפנים
להשתנות ביחד
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest