דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם דרך מראה מעוותת

העולם דרך מראה מעוותת

מאמר דעה:

1. בתוך האפשרות לבחור בין טוב ורע טמונה הדרך אל האושר. אבל האדם מחליף אותה בחיקוי. הגורל שלנו מנוהל על ידי כוח נסתר, שמורגש ממש בכל דבר, אך אינו מגלה את עצמו. אף אחד אינו מסוגל להתנגד לכוח הזה. על אף שהעולם נראה כמו תיאטרון האבסורד, יש לו מבנה קבוע ומנגנון משומן.

2. כתוצאה מחינוך, כל אחד מאיתנו כפוף לחוקי היחסים הנהוגים בחברה, שמכוונים את הפעולות שלנו, מעצבים את ההערכה וההתנהגות שלנו. בית הספר הוא הכנה לחיים בחברה מטריציונית. מעמיסים על הכרת הילד תבניות, ערכים ואלגוריתמים של חשיבה כזו, שכבר בלתי אפשרי להבין את הפרדוקסליות של העולם הזה.

3. ניהול החברה שלנו סותר את חוקי הטבע ולכן מוביל את האנושות למבוי סתום. מנגנון הניהול הוא שלטון הרעיונות והאנשים המממשים אותם, זוהי מטריצה שבתוכה נמצאת החברה על מנת לממש את רעיונות הניהול. השלטון אינו מראה כפייה ישירה, מנגנון ההשפעה שלו נבנה על אותן השקפות עולם שמכוונות את התנהגות האדם מילדותו אל הכיוון הנכון. אנחנו מתרגלים אליהן.

התייחסותי: התרופה מהקיום המטריציוני שלנו, שמוביל אותנו דרך הטמטום אל התהום, הוא רק בהארה ובתיקון ביחס לכוח העליון היחיד של הטבע. בתהליך ההשכלה, אנו עוברים חינוך מחדש ובכך מממשים את הבחירה החופשית שלנו בין הטוב לרע, בין חוסר התועלת לבין הקיום הנצחי המושלם.

ידיעות קודמות בנושא:
בחירה חופשית: יותר שאלות מתשובות
המוח מחליט בלי לשאול את האדם
הקשר בין אמונה בחופש בחירה לבין התנהגות מוסרית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest