דף הבית / משבר עולמי / הסכנה עוד לא חלפה

הסכנה עוד לא חלפה

photo_rav_gh70_217.gif

בעל הסולם, כתבי הדור האחרון: "ואין תקוה כלל שהנאצים יגוועו עם הנצחון של בעלי הברית, כי מחר יקבלו האנגלוסאקסים את הנאציזם, שהרי גם הם נמצאים בעולמם של דמוקרטים ונאציסטים".

לאף עם מפותח אין שום סיכוי להימנע ממשטר נאצי, אם לא נקדים רפואה למכה, אם האגואיזם שסוגר את עצמו בצורה אינטגרלית לא יקבל על עצמו תיקון.

במה מושך הנאציזם, ובמיוחד הפאשיזם? – "פאשיו" באיטלקית פירושו צרור, אגודה. זהו מענה למשיכה של העם להיות אחד. ולכן זה מאיים במיוחד על העמים המפותחים, שהאגו שלהם גדל, והם מתחילים להרגיש שהם צריכים להתאחד, מפני שזה מושרש בתוכנית הטבע.

אולם הם פועלים בכוח האגו: האנשים מוותרים על הרכוש האישי והופכים לאומה אחידה. הם רוצים להיות שווים לחלוטין, גם אם בינתיים לא בתחום הרכוש הפרטי, אז לפחות בתחום האיחוד הכללי. גם לבן-כפר וגם לראש הממשלה ישנה אותה הגאווה הלאומית על כך שהם נעלים מעל העמים האחרים.

זהו סוג של "איחוד לאומי" שההתפתחות שלנו דורשת, כמענה לקריאת הזמן שאינו כולל בתוכו את תיקון האגואיזם. במילים אחרות, פאשיזם הוא מענה לקריאת הטבע לאיחוד. הקריאה עצמה מובנת, היא מורגשת בצורה נכונה כצו השעה. וכדי להתחזק, האנשים מתחילים להביט בזלזול על העמים האחרים, שבעיניהם רחוקים מזה, אינם מבינים ואינם מרגישים את זה, אינם מוכנים לזה…

מכאן באים כל הדיקטטורים שמאחדים את העם, כל הנאצים והפאשיסטים. הם למעשה עונים על צורך מסוים. ולכן הסכנה הזאת עדיין מרחפת מעלינו. האנושות עדיין לא נמלטה ממנה, ואירועי המאה ה-20 היוו "הדגמה" קטנה של מה שעלול לקרות. הפאשיזם והנאציזם עוד לפנינו.

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה מסתתר מאחורי אשליית הקידמה?
העולם לאן – לרודנות או להתפתחות רוחנית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest