דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסימנים של פעולה רוחנית אמיתית

הסימנים של פעולה רוחנית אמיתית

אם אני לא בודק איזו תועלת תהיה לי מהפעולה שלי, אלא דואג רק לטובת הזולת, זה נקרא השפעה. זוהי פעולה מיוחדת שאינה קיימת בעולם שלנו ואינה מוכרת לנו.

אנחנו חושבים, שדוגמה להשפעה בעולם הזה, זאת אימא שמטפלת בתינוק – היא לא חושבת על עצמה ועושה את כל מה שנדרש.

אבל אימא פועלת מתוך האינסטינקט הטבעי שלה – אין בכך שום התעלות מעל הטבע. פשוט היא מרגישה שהתינוק יותר יקר לה מעצמה. היא לא מסתכלת עליו כעל גוף זר, אלא מרגישה שהוא נמצא בתוכה, כמו לפני שהוא נולד.

אבל אנחנו בונים בינינו את הקשר המיוחד שמאחד את כולנו יחד למערכת אינטגרלית אחת ומשנה אותנו כדי שאנחנו נוכל לפעול על מנת להשפיע. בצורה כזאת המעשים שלנו מתחלקים לכוונה ולפעולה עצמה. הכוונה היא אלטרואיסטית, כלומר, למען הזולת, והיא קובעת את הפעולה.

ואם הכוונה היא לא למען הזולת, אלא לטובת עצמי, אז אפילו אם אתה משפיע לאחר, אתה מצפה לאיזו תמורה: לפחות למצב רוח טוב, כבוד עצמי, תהילה. אם אני לא יכול לעשות חשבון רק על מנת להשפיע לזולת, הפעולה הזאת נקראת עבירת המצווה, הרי אני הפעלתי את הכוונה האגואיסטית.

לפי אילו סימנים אני יכול לבדוק האם הכוונה שלי נקייה והיא באמת למען הזולת או לא? הרי, יכול להיות שאני פועל לטובת הזולת אבל מצפה לקבל לעצמי גם כן. אלה הם החשבונות שמגדירים את המיצוב שלי בסולם הרוחני, התיקון הרוחני. בהתאם לכך שהפעולה שלי היא למען הזולת ללא טובה עצמית, כאילו אני בכלל לא קיים, כך הפעולה שלי נעלה יותר מבחינה רוחנית.

לכן לפני הפעולה אני צריך לעשות צמצום מלא כדי לא לצפות לשום תוצאה למען עצמי, כאילו אני בכלל לא קיים. בעל הסולם כותב שאנחנו חייבים להיות פשוט צינור, ערוץ שמעביר דרכו את הכול ומוסר הלאה. כך אנחנו בונים את עצמינו על ידי הצמצום על האגו שלנו.

אבל אחרי הצמצום אני כבר יכול לתכנן מה לעשות לטובת הזולת, לטובת ההשפעה. אם אני מסוגל ליצור תוכנית כזאת בעזרת האור המחזיר למוטב, זה אומר שאני בונה את ה"ראש" של ה"פרצוף" הרוחני. עם ה"ראש" הזה אני כבר יכול להשתמש ברצון לקבל שלי על ידי התעלות שלי מעליו.

אף על פי שהאגו רוצה לטובת עצמו, אני בונה מעליו פעולה שמכוונת רק לטובת הזולת ללא שום חשבון לעצמי. הפעולה הזאת נקראת "קבלה על מנת להשפיע", שזו עבודה רוחנית.

היכולת לעבודה רוחנית מגיעה רק מהמאור המחזיר למוטב. ולכן אנשים מעטים בעולם הזה מסוגלים להבין ולממש את העבודה הזאת, וגם לא צריך הרבה.

הקבוצה שלנו אף פעם לא תהיה גדולה. רוב האנשים רק יעברו דרכה: ייכנסו וייצאו. לכן היא תלך ותתגבש כקבוצה המובילה את האנושות בדרך הנכונה של ההתפתחות. הכוח שלנו הוא באיכות ולא בכמות.

מתוך השיעור על המאמר מתוך הספר "שמעתי", 13.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת קבלה ומערכת כוונה
קבלה על מנת להשפיע
לחיות בתוך מישהו אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest