דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אזהרה אחרונה של המקובלים

אזהרה אחרונה של המקובלים

שאלה: האם המבצע הצבאי בעזה יעזור להפסיק את ההפגזות של שטחי ישראל? אנחנו תמיד התחלנו בכזה מבצע, אבל לא הבאנו אותו לכלל סיום. יכול להיות שעכשיו הגיע סוף סוף הזמן לסיים אותו?

תשובתי: כאשר עליתי לישראל לפני יותר מארבעים שנה, היה כזה שיר פופולארי: "אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה, שזו תהיה המלחמה האחרונה". כבר אז זה נראה לי נאיבי. האם העָם לא מבין מה הכוונה "מלחמה אחרונה"?

מלחמה כזאת עוד לא הייתה בהיסטוריה של האנושות, אנחנו עוד צריכים להגיע אליה. מלחמה אחרונה, זו אותה מלחמה שאנחנו מסיימים אותה במצב מושלם. אבל האם אפשר להשיג שלמות על ידי הרס ופעולות צבאיות? לכולם ברור שפעולה צבאית לא יכולה להוביל לשלום.

וחוץ מזה, לאויב יש הצדקה למוות שלו. הם מוכנים למות, ואפילו רוצים את זה! הם מברכים את המוות. אימא לא בוכה על הבן שנהרג! כי היא מאמינה שהוא מיד מגיע לגן עדן. האם אפשר להילחם נגד אידיאולוגיה כזאת ולהשיג איזו הצלחה על ידי פעולות צבאיות?

בסופו של דבר, אנחנו נבזבז המון כסף, עצבים, עוד הרבה אנשים יעזבו את המדינה ויותר שום דבר לא ישתנה. הכול יישאר אותו דבר, עד לפעם הבאה, שיכולה להתרחש מהר מאוד.

אנחנו לא ניצבים מול אויב חיצון, אלא נגד האויב הפנימי שלנו. כל ארגוני הטרור הללו, זה לא האויבים האמיתיים שלנו, אלא רק בובות על חוטים. נאמר: "לב שרים ומלכים ביד ה'". זה אנחנו בעצמנו מפעילים את המחבלים האלה על ידי הפעולות הרעות או הטובות שלנו.

שאלה: איך אנחנו יכולים לעבור מאויב חיצוני לאויב פנימי? עם האויבים החיצוניים הכול ברור: יש רשימת מחבלים, ארגון ידוע שמנהל אותם.

תשובתי: העניין לא מסתכם רק בחמאס. בעיראק יש ארגוני טרור הרבה יותר גרועים מהחמאס שמחכים לתורם כדי לצאת ולפעול נגדינו.

ובכלל, כל העולם נגדנו: תראו מה מתרחש באירופה, באמריקה. ברור שיש כאן איזו בעיה עולמית, שבמרכזה נמצאים אנחנו, ואנחנו צריכים לפתור אותה. חכמת הקבלה שמספרת על מבנה העולם, מסבירה לנו מדוע זה קורה בצורה כזאת.

האנושות בהתפתחותה חייבת להשיג צורה מסוימת, והיא יכולה להגיע אליה רק בתנאי שעָם ישראל יקבל על עצמו את המשימה להיות המוביל בתהליך התיקון. ואילו הוא לא רוצה להיות המוביל ונמנע מזה. הוא רוצה להיות כמו כל העמים, אבל לא נותנים לו לחיות בצורה כזאת.

זה נאיבי לחשוב שאנחנו יכולים להשיג משהו על ידי פעולות חיצוניות. נגד מי אנחנו נלחמים? אנחנו מתקרבים למצב, כאשר לא נשאר לנו אף בעל ברית. אירופה ורוסיה כבר מזמן לא תומכות בנו, ובזמן האחרון גם אמריקה הפסיקה לתמוך.

אנחנו נשארים לבד, ללא בעלי ברית. בחסד עליון מאפשרים לנו להמשיך עוד זמן מה וזה הכול. כך אי אפשר להמשיך, אם אנחנו לא נעבור לדרך אמיתית, שבה נלך לתיקון, כביכול על ידי הכוחות שלנו, כלומר על ידי שימוש בכוחות הטבע וארגונם הנכון.

חכמת הקבלה מדברת על זה כבר מזמן. בעל הסולם החל לצעוק על כך עוד לפני מאה שנה, בכך שהזהיר את כולם על סכנת מלחמת העולם השנייה והשואה. אבל אף אחד לא שמע בקולו. אני מקווה שעכשיו, סוף כל סוף, יקשיבו לנו.

מתוך התוכנית "המשימה של עם ישראל" מס' 2, 08.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה ושלום
מלחמה ללא סיכוי לניצחון
האידיאולוגיות נלחמות, לא הטנקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest