דף הבית / חינוך, ילדים / הסיבה למשבר ההשכלה

הסיבה למשבר ההשכלה

דעה (P. Schedrovitsky, מומחה בממשלת רוסיה): להשכלה נכונה האדם זקוק להבנת דמותו של העולם בשלמותו ולמקומו בעולם הזה. לאחר מכן, הוא מוסיף לתמונה הזו את הידע שמקבל: מה הם החוקים שבונים את העולם, באילו יחסי סיבות ותוצאות הוא מקושר. "השכלה" היא מאוצר המילים של ההוראה הנוצרית. אבל צריך לדעת את "תמונת העולם", זה נקרא "אונטולוגיה", כלומר, מבט הוליסטי על מבנה העולם.

ההשכלה בימי הביניים: השקפה דתית של העולם, שבמרכזו של היקום נמצא אלוהים. המדעים האחרים: הרפואה, הפילוסופיה, האסטרונומיה, תורת המדינה והמשפטים, הסבירו את מבנה העולם מנקודת המבט הדתית, כל המקצועות הפרטיים נכנסו לתוך התמונה האחידה של העולם.

בתקופה שבין המאה ה- 18 למאה ה- 20, התמונה השתנתה, היא הוחלפה לתמונת עולם מדעית. התפקיד המוביל כעת הועבר למדענים ולמהנדסים. יחד עם ההישגים והתגליות שלהם הם יוצרים את "הטבע השני". הם אומרים שניתן להשפיע על העולם ולשפר אותו.

היום יש צורך להרכיב תמונת עולם חדשה. מה האונטולוגיה אומרת על זה? היום אין תשובות ברורות לשאלות על מהות של תופעות מסוימות, על יחסי סיבה ותוצאה המפוזרים בעולם סביבנו. המשבר המערכתי הכללי של תמונת העולם בא לידי ביטוי בצמיחה של הבעיות האקולוגיות, וגורם לתמונה כללית של תוהו ובוהו.

בנסיבות כאלה, אין תוכן בהשכלה כדי ליצור באנשים תמונת עולם ברורה. הרי ההשכלה היא הדרך לדימוי של משהו. אנחנו נמצאים במצב של וואקום אונטולוגי. אנחנו לא מבינים את העולם שבו אנו חיים.

הערה: בדיוק במצב של חוסר הבנה של תמונת העולם, אפשר להבין את הידע המדהים אשר ההשכלה והחינוך האינטגרלי מביאים לעולם. ההשכלה היא, ליצירת תמונת עולם שלמה באדם, והחינוך הוא כדי להפוך את האדם בעולם הזה למרכז החיובי הפעיל.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר במערכת החינוך הוא המשבר של האדם
החינוך השבלוני
טבע, חברה, אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest