דף הבית / המשבר ופתרונו / המשבר במערכת החינוך הוא המשבר של האדם

המשבר במערכת החינוך הוא המשבר של האדם

Laitman_2011-09-27_1336_w.jpg

חוות דעתו של נ. שְלֵמוֹב, דוקטור באוניברסיטה הפדגוגית הממלכתית של מוסקבה: הבעיה העיקרית של כל מערכת החינוך הרוסית, מגיל הגן ועד להשכלה הגבוהה, היא בכך שהיא אינה מלמדת את האדם לחשוב, אינה מלמדת להבנה, מחוסר המתודולוגיה עצמה והמבנה התקשורתי, מערכת החינוך היא סמכותית, מיועדת לתפיסה הפאסיבית של המידע מצד המשתתפים, חסרים בה אלגוריתמים, מנגנונים, פרדיגמות הבנה, הכרה והתפתחות יצירתיים של הידע שמתקבל.

קריסת מערכת החינוך התיכונית והגבוהה מעידה על השלב האחרון של המשבר הכלל עולמי, בעיקר של הטבע האנושי. התמוטטות מערכת החינוך, שהיא היסוד של חברה מפותחת, מעידה על כישלון רציני באבולוציה המנטאלית של המין האנושי, שמהווה את הבעיה העיקרית בשלב הנוכחי של התפתחותה: ההתפתחות של גוף מנטאלי בקנה מידה של כל האנושות.

תגובתי: המעבר לשלב החדש של ההתפתחות כולל את שלילת הישן, עד למצב של חוסר יכולת להתקיים בתוכו, אבל גם ראיית השלב החדש, בבירור, באופן בלתי מדומה, אלא מורגש באופן מעשי, מחושב, מתוכנן, לא מהפכני – אימפולסיבי, אלא שמבוסס על צורתו החיונית. למעשה כולם שוללים את הקיים, אך אינם מוצאים לו תחליף. ההפצה שלנו של החינוך האינטגרלי צריכה להפוך להיות יותר ספציפית ומדויקת.

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך בחברה העולמית
החינוך השבלוני
לא ניתן לחנך את האדם ללא קשר עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest