דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסיבה לכל המחלוקות

הסיבה לכל המחלוקות

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us-70.jpg

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

בעולם לא קיים שום דבר מיותר. הכול רק מתוך ההכרח להביא אותנו למצב הסופי המושלם, בו אנחנו נמצאים בהשתוות הצורה לכוח עליון אחד. לכן, כשאנחנו שוכחים זאת בקבוצה, הכוח הזה מטפל בנו, מנער אותנו, מעורר בנו באופן קבוע פעולות "ערמומיות". החשוב ביותר הוא לא להיכנע ולזכור תמיד שכל זה קורה בכוונה. אף אחד מעולם אינו עושה משהו סתם כך. כל מה שקורה בקבוצה, קורה בכוונה כדי שהאנשים יתעלו מעל זה ויתייחסו לכך נכון. זה לא אומר בהכרח שעלינו להתעלם מהבעיות. החשוב ביותר הוא שנקשור את הבעיות עם הבורא, עם הכוח שמנהל אותנו. הכול נובע ממנו, זה הוא שעכשיו שם לנו רגל כדי שנלמד להתקדם מעל הבעיות הללו ועל ידי כך נתעלה מעל האגו, לא מעל האגו הפרטי שלנו, אלא מעל מה שנוצר בינינו.

אם מעניינות אותך פעולות אגואיסטיות כלשהן, נגיד אם אתה רוצה לקנות מכונית טובה יותר, להרוויח יותר ועוד, זה לא שייך לקבלה, זהו עניינו הפרטי של האדם. לעומת מה שקורה בינינו בקבוצה, רמת החיכוכים שלך עם האחרים – זה נובע מהבורא, ממנו בלבד. רק כשלא שוכחים שהוא זה שמשפיע עלינו, אנחנו יכולים להתמודד עם הבעיות הללו. לעולם לא נוכל להתמודד עם הבעיות בעצמנו, בלעדיו, גם אם נצליח לפתור אותן בינינו. טוב שאנחנו מבינים שעלינו לפתור אותן, כיוון שעלינו להיות יחד, כי בצורה זו אנחנו מתחברים בקבוצה לא טוב להיפרד, זה בכל זאת לא יעזור! אנחנו נשקע בזה יותר ויותר עמוק.

לפתור את השאלה באופן יסודי, נכון ומציאותי אפשר רק כשאנחנו, כל אחד מאיתנו, הקבוצה והבורא, נמצאים יחד ובמשותף פותרים את הבעיה הזאת. הוא מעורר בינינו תופעות רעות ואגואיסטיות במטרה ש"נמשוך" אותו אלינו, או במילים אחרות שנגלה אותו בינינו. בעיות הן חלל ריק שאנחנו רוצים לגלות כמלא, על ידי הבורא. הרי הוא נותן לנו אפשרות כזו. כלומר, הבעיה היא להיענות נכון לפנייתו כשהוא מעורר את האגואיזם בכל אחד מאיתנו ואת החיכוכים בינינו.

הבורא "מחזר" אחרינו, מעורר בנו עניין בו, והתגובה הנכונה היא ב"תפילת רבים", כשכולנו יחד מתחילים לפנות אל הבורא. זאת אומרת, ללא שום בירורים בינינו, אנחנו מתאספים יחד ופונים לאותו הכוח, לאותו המקור שממנו נובע הכול. זה נקרא "תפילת הכלל". אנחנו מזמינים, קוראים לבורא, מחייבים אותו להתגלות בינינו. הוא עורר בנו יחסים שליליים, ואנחנו הופכים אותם לרצון, לצורך בנוכחותו. אנחנו כמו ילדים שרבו, שהם אינם יודעים מה לעשות ודורשים מאימא שתבוא ותישאר איתם. הבורא בכוונה מעורר בנו בעיות ואנחנו בתגובה לכך צריכים להבין ולקרוא לו שימלא את החלל הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתפלל כדי להשתנות
לפרוץ קדימה מטפיחה קלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest