דף הבית / משבר עולמי / הסופה "סנדי" – התחלת ההשתוללות הטוטלית של הטבע

הסופה "סנדי" – התחלת ההשתוללות הטוטלית של הטבע

דעה: נראה, כי האנושות הכעיסה את הטבע בצורה רצינית. יחד עם הסופה "סנדי" והשיטפונות שנגרמו בעקבותיה בארה"ב, אסונות הטבע פקדו בו זמנית יותר מ- 200 אזורים ב-41 מדינות ברחבי העולם, או ב- 11% מהשטח המיושב. מתוך כל האסונות האלה התקשורת העולמית מעדיפה לדבר רק על אלה שהתרחשו בארה"ב. אזורים רבים בעולם ניזוקו על ידי אירועי מזג האוויר ההרסניים, אולם התקשורת רואה, משום מה, את הטרגדיה האמריקנית בלבד.

המצב בארה"ב הוא רק חלק קטן מהעלייה בהפרות האיזון בטבע בקנה מידה עולמי. סופות ושיטפונות מתרחשים כיום בבת אחת במספר אזורים, אנשים נהרגים אפילו בכמויות גדולות יותר מאשר בארה"ב. לדברי המומחים, אירועים כאלה קורים בפעם הראשונה בהיסטוריה של התצפיות המטאורולוגיות השיטתיות.

בקנדה התרחשה רעידת האדמה החזקה ביותר ב- 25 השנים האחרונות. מאות בתים נהרסו, ושמונה ערים עם אוכלוסייה של יותר ממיליון איש נותרו ללא חשמל. כתוצאה מהגשמים הכבדים בבואנוס איירס החל שיטפון, התחבורה הציבורית בעיר הופסקה. בוונציה הודיעו ​​כי מפלס המים הגיע לגובה של 150 סנטימטרים.

אסונות טבע תקפו את דרום אפריקה, ניו זילנד ובורמה, שם חוו את כוחו של טורנדו ענק, שזורק בתים שלמים למרחק של עשרות קילומטרים, והשירות המטאורולוגי התאילנדי הזהיר מפני גלים קטלניים בגובה של 8 מטרים שמתקרבים אל החוף.

למרבה הצער, הרוב של הקוראים והצופים של אמצעי התקשורת העולמיים "האובייקטיביים" לעולם אינו יודע על האסונות האלה שמונים אלפי קורבנות. אני מבין כאשר CNN האמריקאי מפגין את הסלקטיביות הצינית במידע, אבל גם ערוצי הטלוויזיה העממיים באירופה שותקים. מה קרה ל- Euronews? אפילו מרחב המידע הרוסי שמוקדש לחדשות בעולם, מדבר רק על האמריקאים האומללים שנותרו ללא חשמל ומטרו, ועל בורסת ניו יורק שנסגרה…

התייחסותי: אם אנחנו חיים בעולם האגואיסטי, אנחנו מדברים על מה שקרוב יותר לתקשורת שלנו. על מה שקורה "למטה" (במפה, בגלובוס) לא מעניין לדבר… האם אתם, באופן כללי, אינכם חושבים כך?

ידיעות קודמות בנושא:
הסופה "סנדי" – באשמת האנושות
הסופה "סנדי": לשם מה ולמה?
סופות הוריקן מזהירות את תושבי כדור הארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest