דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הסוד הגדול של היהודים

הסוד הגדול של היהודים

photo_rav_gh70_035.jpg

שאלה: בתשובתך לשאלה בנוגע ל"קשירת הקשר של היהודים"; אישרת שיש קשירת קשר כלשהו, ויחד עם זה הוספת, שהוא נושא אופי חיובי. כולנו יודעים שהעם היהודי הוא העם הנבחר, שיאחד רוחנית את כל העמים ויקבע "סדר חדש". אבל השאלה היא, באילו שיטות ישיג העם היהודי את הסדר החדש?
בבקשה תענה על שאלה זו, אחרת אבין שאין לך תשובה או שאתה מסתיר אותה.

תשובתי: אני ממהר לענות, כדי לא לאבד אותך, כתלמידי הנאמן, וכדי לא לאכזב אותך בבורותי.
ליהודים יש סוד אחד גדול, סוד על עתיד העולם ועל העולם העתידי. הסוד הזה נוגע לאנושות כולה. לכן בתת מודע כולם שונאים את היהודים, כי הם מרגישים את התלות שלהם ביהודים.
היהודים בעצמם אינם מודעים לסוד שהם מחזיקים בו. רק המקובלים מודעים לו. הם ידעו על הסוד הזה במשך כל הדורות והסתירוהו. לא את העתיד הם הסתירו, אלא את הדרך אל העתיד. כי לא היה מי שרצה בדרך הזו (האגואיזם לא היה מפותח).
ועתה הגיע הזמן שבו הופיעו התנאים לגילוי הסוד לכול (ייסורים גלובליים, התאבדויות, קריסת הסדר הקודם והתגלות התלות הגלובלית). אלא שגם עתה מעטים מעוניינים לגלות סוד זה.
מעתה והלאה הכול בידיים שלנו. להשיג את הסוד, פירושו להביא את עצמך למצב, שאתה יכול להרגיש את מה שגם עכשיו נמצא סביבנו, אבל בינתיים בלתי נראה. כמו במדע, הבלתי נודע של היום (הסוד) הופך לגלוי מחר (השגה וידיעה).

תפקידה של ישראל, מתוך הספר "מגדל בבל הקומה האחרונה"

One comment

  1. <מבעש"ט> [שמעתי ממורי] ענין התפלה בח"ל, העיקר הוא האמונה שיאמין שהש"י מלא כל הארץ כבודו [וכו'], ועי"ז מעלה ומנשא [רגלי] השכינה כו', וגם יאמין מיד כשיצא מפיו נוסח התפלה מה ששואל, מיד הוא נענה. וכ"ת הא לפעמים שלא מצא מבוקשו, הענין הוא שהוא בהעלם ממנו, למשל שנעשה בקשתו בכללות העולם, הגם שבפרטות הוא מבקש להסיר הצער, ובאמת הוא לטובתו או למרק עון או כיוצא כו'. כי אם <יש> בכוונת שאלתו שמצפה שיהיה נענה, אז מכניס גופניות בתוך שאלתו שהיה ראוי שיהיה רק ברוחני לתועלת השכינה ולא לתועלת עוה"ז, לכך הוי מסך מבדיל כו'. [והאריך בזה, ודפח"ח].<וז"ש> [ובזה מובן] וישא יעקב רגליו, שהוא רגלי השכינה, על ידי האמונה ובטחון בלב כמ"ש חזקו ויאמץ לבבכם [וכו'] וז"ש שנשאו לבו משהובטח, והבן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest