דף הבית / חינוך, ילדים / הסביבה תחנך כל אחד מאיתנו

הסביבה תחנך כל אחד מאיתנו

מאיפה נוכל לקבל מידע על הכוח השני של הטבע ומה נוכל לרכוש באמצעותו? אנחנו נמצאים במצב מיוחד ולפנינו דוגמאות מהעולם שלנו, שהוא לגמרי אגואיסטי ומבוסס רק על כוח הקבלה. בטבע הדומם, הצומח והחי, כוח הקבלה פועל ברמה של אינסטינקטים וכל אחד אוכל את השני. באדם הכוח הזה מתבטא בצורה מופרזת והוא רוצה לקבל את העולם על מנת להנות ללא חשבון לאף אחד.

ואף על פי כן, בסביבה שלנו באותה החברה ישנה הדוגמה של שני הכוחות המנוגדים: אני והשאר, אני והסביבה, אני והאנושות. וכך, על סמך היחסים עם האחרים והשפעתם עליי, אני איך שהוא יכול לחקור את כוח ההשפעה, כוח החיבור ולהשוות אותו לכוח האגואיסטי שלי.

יוצא מכך, שאם מארגנים בצורה נכונה את הלימוד הפסיכולוגי בצורה מדעית שחוקרת את יחסי האדם עם החברה, אנחנו יכולים לקבל משם נתונים מדויקים ומידע על מה זה כוח ההשפעה. נלמד אותו מעל הקבלה שרכשנו קודם.

אני מתנגד לסביבה, אמנם אם הסביבה טובה, היא רוצה להתקדם ולהראות לי מהו כוח ההשפעה. איני רוצה זאת, אך הסביבה משפיעה עליי על ידי הערכים שלה ומחדירה בי מה עליי לעשות, אחרת אני אבייש את עצמי וארגיש בזוי כלפיה, החברה תדחה אותי. תוך כדי המשחק עם הקנאה שלי, הכבוד העצמי, הגאווה שלי, החברה מתחילה לעבוד עליי באמצעות השיטות המתוחכמות, ואני מבין שאין לי ברירה וכדאי לי להשתנות בהתאם לסביבה.

על ידי זה אני מרוויח, כי אז, במקום דחייה וריחוק, אני אקבל כבוד והערכה. ועבור אדם עם כוח אגואיסטי, אין יותר חשוב מזה מאשר להעמיד את עצמו במצב הטוב ביחס לסביבה ולראות את עצמו כאדם גדול ומכובד.

לכן, ניתן באופן כזה לארגן לימוד המבוסס על קשר האדם עם הסביבה. ואם הסביבה מנוהלת על ידי מחנכים נכונים היא תוכל לחנך כל אחד מאיתנו שנתחיל להרגיש מה זה באמת כוח ההשפעה, עד כמה הוא מיוחד.

הסביבה תחנך אותי ותוביל אותי לפי אותם השלבים כפי שהיו בילדות. בהתחלה אהיה כתינוק שנמצא תחת השפעתם של ההורים האוהבים והדואגים לו, הנותנים לו את הטוב ביותר ומתחשבים בכל החולשות והרצונות שלי.

לאט לאט אני אגדל בזכות ההשפעות המסוימות מהחברה, שברחמנות לוקחת בחשבון את כל החולשות שלי עד שאהיה גדול. ואני אגדל יותר ויותר ואגיע כביכול לגיל הבגרות (מדובר באדם מבוגר שעובר את שלבי ההתפתחות האלה: קודם תינוק, אחר כך ילד, אחר כך נער). בהתאם לכך, הסביבה שמשפיעה עליי ומגדלת אותי בצורה כזאת דורשת ממני בתמורה יותר ויותר את ההשפעה ושכולנו ביחד ניכנס כבר להתקשרות הדדית, שינויי מצבים, יחסי גומלין, השפעה אחד לשני. לאחר מכן, כאשר אגדל מספיק ואבין את כוח ההשפעה, אשתמש בו כדי שאוכל להשפיע לאחרים, גם אני אהפוך בחברה הזאת לאחד הגורמים המשפיעים בה, בדומה לכל אחד שנמצא שם. ואז אני הופך לחבר עבור כל אחד בחברה הזאת ואנחנו כולנו מתייחסים אחד לשני בצורה מאוזנת, על מנת שכוח הקבלה וכוח ההשפעה ביחסינו יהיו מאוזנים.

חברה כזאת יכולה להתפתח בהדרגה, לעלות יותר ויותר גבוה. עד כדי כך שכוח ההשפעה יהפוך לראשי ביחסים שלנו, הכי גדול והכי קובע את כל הפעולות שלנו, את כל צורות הקשר, כל המחשבות והכוונות ביחס לכל אחד.

מה אנחנו מרוויחים בצורה כזאת? קודם כל, ללא ספק, נבנה חברה בטוחה, בריאה ודואגת, כמו במשפחה טובה שמטפלת בכל אחד. וכל החיים יהיו נראים לנו שונים לחלוטין בהשוואה לאותה המשפחה ההרוסה שאנו רואים היום בחברה שלנו.

חוץ מזה, אנחנו מתחילים לרכוש את כוח ההשפעה שמאפשר לנו להבין את הטבע כמו את אימא שלנו. בהדרגה אנו נהיים גדולים בזכות כוח ההשפעה הזה ועוברים שלבים כגון: תינוק בהשפעה, ילד בהשפעה, נער, ובסופו של דבר, מבוגר בהשפעה עבור הסביבה שלו. ואז אני נהיה דומה לטבע, אני מתחיל להרגיש את הכוחות הפנימיים שמסתתרים בתוך הטבע, שעומדים מאחורי כל החומר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 12, 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האבולוציה של התודעה
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע
חכמת ההכרה העצמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest