דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנשק שלנו בידי הבורא

הנשק שלנו בידי הבורא

laitman_2008-11-14_7045_70.jpg

שאלה: אמרת שעלינו רק להביע מוכנות לכך שהאור העליון ישנה אותנו. ישנם הרבה קבוצות שמשתוקקות להתאחד למען מטרה כלשהי, כנופיה – על מנת לשלוט בשכונה שלהם, קבוצת מקובלים – כדי להשיג מטרה נעלה ביותר. גם אלה וגם אלה אומרים שרוצים להתאחד. אך בכל מקרה יש משהו שעוצר בעדם, מפריע להם להגיע לאיחוד…

תשובתי: בכנופיה שכונתית – הכול נמצא בידיהם. ל"כנופיה רוחנית" יש בעיה – אין להם נשק. הנשק נמצא בידי הבורא. הבורא ימסור לך את הנשק רק בתנאי שיגיע לך, כשתדע כיצד להשתמש בו נכון.

האור זהו הנשק החזק ביותר, אין יותר עוצמתי מזה. אלה תענוגים עצומים, מילויים אין סופיים, אפשרויות בלתי מוגבלות לעשות הכול. האם מותר לתת לך את הנשק הזה?!… ראו כיצד אנחנו מגנים על ילדינו בזמן שהם גדלים, מכל מה שעלול להזיק להם! האם אפשר לתת לאדם משהו מסוכן כדי שיהרוס את הכול?!…

לכן האור העליון יורד אלינו דרך הסתרה, דרך מערכת העולמות ופועל כדי לקדם אותנו בשלבים, בהדרגה, ודווקא זה מורגש על ידינו כייסורים. כל זה השפעתו עלינו כדי לקדם אותנו, שנבין סוף סוף מה עלינו לעשות, כמו ילדים קטנים שאינם יודעים להתנהג. אחרת אי אפשר! איך אפשר לתת נשק ל"כנופיה רוחנית"?! הם יעשו "חגיגה לעצמם" יותר גרוע מבבל ומצרים גם יחד… לפני התיקון כולנו "המן"…

לכל אחד יש מלכות אין סוף, אך איננו מגלים אותה. אתה נמצא בשכבה העליונה ביותר של האגו, בעולם הזה, ומתחתיו נמצא כל העובי של האגו האין סופי – מלכות אין סוף.

כשמאיר לך אור קטן שעובר דרך המסננים של כל העולמות, הוא מאיר לך רק שכבה דקה מאד של האגו. אם הוא יגיע במלואו ויתגלה כל האגו התהומי, לעולם לא תוכל לצאת ממנו. לכן העולם הזה כה קטן. ראו את העזרה שנותנים לנו מלמעלה עכשיו. העולם כבר מיצה את עצמו, אתה כבר רואה את סופו, את תחתיתו. כבר אין לך ממה ליהנות בו. מאיפה לוקחים עוד רצונות?! אין יותר רצונות בעולם הזה. נשארו רק רצונות להשפיע.

את הרצונות של העולם הזה קיבלת רק כדי להתקיים בינתיים. מרגע זה והילך, תחליט מה לעשות. כל זה נעשה למעננו. כי אם היה מגיע האור, היית שוקע בתוך הייסורים ולא היית מסוגל לצאת מהם. היית קבור תחת הרצון שאינך מסוגל למלא. זה כמו אהבה שאינך יכול לממש. כך גם הרצון יתגלה נגד האור שמאיר בתוכו – וכל החיים שלך יהיו מכורים למרוץ אחר התענוגים ובו תרגיש יותר ריקנות.

זה בלתי אפשרי! אין יותר! הדרגה שנקראת "העולם הזה" שבה אפשר ליהנות ממשהו למען עצמך לזמן מה כדי לפתח שכל ורגש לתפיסת רוחניות – הסתיימה. מכאן והלאה עליך לגלות את האור שמגיע כדי להאיר לך את השכבות הנוספות של הרצונות, את המאור המחזיר למוטב, האור המקיף. זהו אינו אור תענוגים, אלא בירורים ותיקונים. רק אחר כך מגיע אור המילוי, בתנאי שאתה משתווה אליו על חשבון המסך והאור החוזר.

מתוך השיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 09.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד לעבוד על פי התוכנית החדשה
אהבה חזקה יותר מפיצוץ אטומי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest