דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנהגה עליונה עם פנים רב-פרצופיים

הנהגה עליונה עם פנים רב-פרצופיים

ההנהגה עליונה היא מאד מורכבת, כי הרי המצבים שלנו (הרשימות, הרצונות) כל הזמן משתנים. אך איננו מבינים שהכול משתנה לא מחוץ לנו אלא בתוכנו. איננו תופסים את זה, ורק מרגישים את העולם שכל הזמן משתנה, את היחסים השונים שלו כלפינו.

מובן מאליו שאת כל זה מארגן לנו הבורא, דרך כל מיני לבושים אפשריים של העולם הזה. אך אנחנו קושרים את היחס המשתנה לסירוגין הזה עם בני אדם אחרים או עם הבורא ולפעמים עם עצמנו, אך זה כבר תלוי בדרגת האדם. אם האדם קושר את ההשתנות הזאת רק עם הבורא, זו כבר התחלת התיקון, כמו שנאמר: "אין עוד מלבדו, טוב ומיטיב".

בכל מקרה קיימים אורות משותפים שמשפיעים בצורה של אורות מקיפים, קיימים אורות פרטיים שמעוררים את הכלים/הרצונות באותה הצורה, כך שמעירים אותם להתפתח. אם איננו מתקדמים בעצמנו, אז מגיעים אלינו אורות בצורה של כוחות אכזריים של גבורות, המקדמים אותנו קדימה בשיטות נוקשות. אך חשוב להבין שאנחנו בעצמנו מזמינים כזאת השפעה של האור.

האורות מגיעים בצורה בלתי משתנה, הם תמיד מכוונים לטובתנו, כדי להביא אותנו להשתוות הצורה עם הבורא. כי הרי הם פועלים ממצב המוצא הסופי והגמור שלנו שבעולם אין סוף. אך הכלי/הרצון שמתפתח בנו תחת השפעת האור הזה, עובר כל מיני שלבים של התפתחות. ולכן אנחנו מרגישים שקיימת התפתחות איטית והדרגתית, וקיימת התפתחות רגעית ומהירה בהסכמה עם האור או כנגדו, כביכול טוב או רע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 09.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
צילום רנטגן של ה"אגו" שלי
סלק את הצל שלך
לבורא אין חושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest