דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנקודה ממנה מגיעה הישועה

הנקודה ממנה מגיעה הישועה

מיכאל לייטמן

כל הזמן חוזרת על עצמה אותה השאלה: מדוע האור מלכתחילה לא יכול היה לברוא נברא שכבר דומה לבורא? – אך זה בלתי אפשרי! בלתי אפשרי להעביר באופן ישיר את תכונת ההשפעה מהבורא לנברא.

לכן, אנחנו נאלצים לעבור דרך שבירת העולמות (בעולם הניקודים) והנשמה (חטא עץ הדעת). אחרת לא ניתן לחבר, להחדיר זה בזה, את תכונות ההשפעה והקבלה, הבינה והמלכות, אלא רק על ידי השבירה, החטא (שבירה) של האדם או חורבן בית המקדש.

מה אילץ את האדם לטעום מפרי עץ הדעת? – כפי שלעיתים אתה רואה תענוג ומבין שהוא מזיק, מרגיש בושה אך מוכן לדלג מעליה, מאחר והפיתוי כבר כל כך גדול שלא ניתן לסרב לו, אפילו תחת האיום של המוות. והתענוג אינו מכבה את הבושה, אך יחד עם זה מחייב אותך להמשיך! כאן צריך להסיק מסקנות וללמוד, מאחר ודווקא בנקודה הזאת אתה מגלה את החטא של האדם על האגואיזם הכללי (עץ הדעת), עליו נאמר: "אכלתי ואוכל עוד!", הוא אינו מסוגל להתאפק, התענוג הזה הוא גבוה ממנו, למרות שהוא יודע שהוא אסור.

זו בדיוק אותה הנקודה, היכן שמתגלה הפער בין האור והרצון. אם אתה תרגיש אותה ותרצה לתקנה, אז תרגיש עד כמה אתה זקוק למאור המחזיר למוטב! אין ברירה, רק כך אפשר להרגיש שאתה אבוד ורק נס מלמעלה יכול להציל אותך! אז אתה דורש אור ומקבל את ההצלה. ההצלה מגיעה רק מהנקודה הזאת של האדם. ואת "הבהמות", הבורא אינו קורא להם לצאת ממצרים, אלא זה כבר "האדם" ביציאתו, מוליך אחריו את ה"מקנה".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 29.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
השבירה היא טעות מתוכננת מראש
לא שבירה, אלא הכרת האור

One comment

  1. ואלרי מנהריה

    ====== איפה שוכן הגבול בין אלטרואיזם לבין ההשפעה, כאשר מכוון להפצה???
    ====== איפה שוכן הגבול בין אלטרואיזם לבין ההשפעה, כאשר מכוון לרכישת כלים להשפעה???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest