הנחת יסוד מוחלטת

שאלה: למה הדתות אינן מתאחדות, אלא ״מושכות את השמיכה״ כל אחת לעצמה?

תשובתי: מפני שכל האמונות והדתות הן אגואיסטיות לחלוטין. אלפי שנים נמשכו המלחמות וההתקפות הדתיות והן אינן פוסקות עד עצם היום הזה, במיוחד ביהדות. מפלגות וזרמים דתיים רבים הופיעו וכולם מכוונים זה כנגד זה. דתות הן תולדה מהאגו של האדם, לכן אין טעם לצפות מהן לדבר טוב, הן בבחינת ״סם לעם״. הדתות אינן מיישמות את הכלל "ואהבת לרעך כמוך" ובכלל איפה מקיימים את המצווה הזאת? במה?

לכן לחכמת הקבלה אין כל קשר לדתות. וזה גם עיקר הבעיה, קיימת התנגשות גדולה מאוד בין לומדי חכמת הקבלה לארגונים דתיים שונים. הם כולם מאמינים שהודות לביצוע מכאני של פעולות, האדם מבטיח לעצמו את ״העולם הבא״. לעומת זאת, חכמת הקבלה טוענת שבקיום מכאני שכזה לאדם אין ״עולם הבא״ אלא הוא נשאר אגואיסט, ואם אינו עולה מעל הטבע האגואיסטי שלו אז איזה עולם רוחני יכול להיות לו?

״העולם הבא״, הוא עולם של אלטרואיזם, שאותו האדם בונה בהיותו ״בעולם הזה״, דרך קיום של העיקרון "ואהבת לרעך כמוך" מכאן יוצא, שהדת פשוט ״קונה״ בני אדם ולא יותר מזה.

הערה: מעניין שלאנשים שלומדים את חכמת הקבלה לא מפריע להישאר בדתם.

התייחסותי: בחכמת הקבלה יכול לעסוק כל אדם הרוצה בכך, ללא קשר לדתו. על כך כותב ״בעל הסולם״ בספרו "הדור האחרון". השייכות לדת כזו או אחרת לא מפריעה לאדם, הוא יכול בשקט לקיים את המנהגים, אבל מבחינה פנימית הוא חייב לשנות את עצמו לאלטרואיזם, לעלייה מעל הטבע האגואיסטי. זה מה שמבדיל את חכמת הקבלה מהדת. כל השאר זו מסורת שניתן לקיים או לא לקיים, זה עניין אישי, אך עליה מעל האגו על ידי חכמת הקבלה, זו הנחת יסוד מוחלטת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.3.2016

 

One comment

  1. I like this article very much. I will certainly be back again. Hope that I can examine a lot more helpful posts then. Is going to be sharing your wisdom with all of my asiaesotcs!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest