דף הבית / המשבר ופתרונו / המשפחה היא אמצעי לעליה הרוחנית

המשפחה היא אמצעי לעליה הרוחנית

שאלה: האם צריכים לשכנע את האנשים לבנות משפחה?

תשובתי: אנחנו עוברים שלב בהתפתחות האנושית, שבו המשפחה מתפרקת, אין בה צורך. אנחנו סיימנו את המדרגה הקודמת, עזבנו אותה, ועכשיו צריכים לעלות למדרגה הבאה. והיא לא נולדה עדיין. לכן, קיים אצל הצעירים שינוי בערכים. הם אינם רוצים להקים משפחה, להוליד ילדים או להיות מחויבים אחד כלפי השני.

אבל זהו שלב זמני. הם צריכים למצוא תשובה על השאלה "לשם מה הם צריכים משפחה?". בעקרון, עכשיו בכל מקום נשאלת השאלה: "מדוע?". האנשים צריכים למצוא משמעות למשפחה, שהיא לא מטרה בפני עצמה כדי להתרבות, להתקיים ולסדר את החיים. נכון להיום אנחנו פיתחנו שירותים כאלה שאנחנו לא זקוקים למשפחה. כי במקום אישה יכול לשרת אותי כל סופרמרקט, כל עזרה סוציאלית, כל אישה אחרת וכל יום מישהי אחרת.

ואם אני ארגיש צורך במשפחה, אז בוודאי שאני שוב אגיע לזה. אבל כבר לתא מקורי חברתי חדש, שמעלה את האדם לדרגת קיום מתקדמת. אם האדם יבין שיש לו צורך כזה, אז הוא ברצון יעשה זאת ואז באמת תהיה לו משפחה נורמלית. הוא ירגיש שאז הוא מתרומם, רוכש "כלים" חדשים כדי להרגיש את קיומו בעולם.

וכל ההיבטים היומיומיים, כמו: מכשור, שירותים סוציאליים, וכולי, נוצרו על ידינו בכוונה בהתאם לתוכנית הטבע, כדי שלא נזדקק למשפחה כאל חלק חומרי, ושנרגיש את הצורך בה כתכונה מיוחדת ונפלאה שעוזרת לנו לעלות לדרגה הבאה.

הערה: אבל כל אדם רוצה לקבל משהו מהמשפחה: חום, קשר…

תשובתי: דווקא בתוך המשפחה האינטגרלית הוא יקבל את הכול. והעיקר הוא, שעל ידי זה הוא יתחיל להרגיש את עצמו, את הטבע ואת העולם ברמה אחרת לגמרי. אם הוא יראה שהמשפחה מביאה אותו למצב כזה, אז הוא יסכים לזה. ואם לא, אז הוא לא יסכים.

מתוך התוכנית "מבעד הזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה בעידן החדש
תא חברתי שבו מתרכז הכול
תחיית המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest