דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משפחה במאה ה – 21: החידוש

משפחה במאה ה – 21: החידוש

שאלה: נשאר בינינו פחות ופחות מן המשותף, המסורות הקהילתיות הישנות הולכות ונעלמות. זה נראה כאילו שהעולם של היום מלא קשרים רבים, היינו, "תפור" על ידי רשת תקשורת חדשנית, אמנם התשתית האמיתית של הפעולה ההדדית ושל החיבור, נעלמה.

על בסיס מה נוכל לבנות בינינו את התשתית המשותפת? מה יחבר בין האנשים, קודם כל ברמת המשפחה, בתנאים של התמוטטות הקשרים הקודמים?

תשובה: זאת הבעיה. לפני זה, החיבור בין האנשים התבסס על שלושת הגורמים, שלושת הצרכים הבסיסיים: אוכל, מין, משפחה. אך היום הכול השתנה.

קודם כל, אני בקלות מסוגל לספק לעצמי אוכל מוכן ומוצרים מבושלים, ויתכן שהכלה שלי בכלל לא יודעת לבשל. יוצא מכך, שחיי הרווקות מוסיפים "פלוס" גדול לרשימה שלי.

דבר שני, המין היום הינו פתוח ונגיש. יותר מזה, אנחנו מורגלים לזה. אפילו אם אני רוצה קשר יציב וקבוע, העולם מבלבל אותי על ידי הסטנדרטים שלו וכל הזמן מזכיר לי מה אני מפסיד ומפספס בגלל "הגישה המיושנת" שלי. כך הסביבה שמה "מינוס" בעמודה "המשפחה".

דבר שלישי, המושג עצמו, "משפחה", מפחיד אותי, מפני שהוא מטיל אחריות, כולא אותי ב"בית סוהר" של חובות אין סופיים.

כתוצאה מזה, כנראה שעלינו לבנות תבנית אחרת לגמרי של המשפחה, ללא מבט לאחור על דמותן של בחורות צנועות עם צמות ושמלות ארוכות. אין יותר משפחות קודמות בעלות המשכיות למשך שלושה דורות, עם משק בית, חווה קטנה, תרנגולות, גינה, וכולי. אלא ישנה משפחה חדשה שכנראה חייבת לקבל צורה חדשה לגמרי.

במשפחה אנו רואים חלק קטן, תא של המערכת הגלובלית. אנו מלמדים את האנשים כיצד לתמוך בקשר הדדי ולשמור עליו, מכיוון שקשר כללי נכון המותאם לטבע, נחוץ עבור העולם של היום כדי לשרוד. אנחנו חייבים להגיע להדדיות, לחיבור, לפי הדוגמה של מערכת אחידה, מנגנון אחיד, גוף חי אחיד המסוגל לשמור על האיזון בתוכו, לנהל את הפונקציות החיוניות שלו ושל כל חלקיו ודואג לבריאות הכללית. בדיוק כך מתפקד הגוף הביולוגי הבריא, ובדומה אליו צריכה להתנהג האנושות. אנו מוכרחים ללמוד לפי הדוגמאות האלה ולהעביר אותן בצורה ראויה לדרגת ההתפתחות שלנו.

על פי אותו העיקרון, אנו צריכים לפנות לתא המשפחתי שמהווה חלק קטן מה"גוף" הכללי. הוא מורכב משני קטבים מנוגדים – גבר ואישה, שקשורים זה לזה ומהווים בסיס לתא החברתי. הלימוד האינטגרלי הכללי יראה לאנשים שהטבע עצמו מחייב אותנו להתחבר, וזוהי הגישה לחיים הנכונה ביותר.

כאשר האנשים יבינו וירגישו זאת, אז דעת הקהל תשתנה. יסתבר שהזוגיות הינה הכרחית עבור הקשר ההדדי ודווקא מהתאים המשפחתיים אנו צריכים לאסוף את החברה האנושית, שגם תהיה כמו משפחה אחת גדולה. וכל העולם יהפוך למשפחה אחת גדולה. רק כך אנחנו באמת נצליח, ניפטר מהאכזבות והייאוש, נפתור את הבעיות המדכאות ונכנס לתקופה חדשה, לחיים חדשים חסרי תקדים.

זוהי הדרך היחידה. בנפרד אנחנו לא נצליח אם נשמור על הגישה האישית והצרה. לא, כל צעד חייב להיות כחלק מהדאגה הכללית על כל החברה, כמו על משפחה אחת. ואני חוזר: דעת הקהל ממלאת כאן תפקיד מרכזי. דווקא היא זאת שתחייב את האנשים הצעירים להתחבר לתאים משפחתיים בצורה נכונה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 195, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בתוך המשפחה אין צורך בגבורה
המשפחה היא מעלית למדרגה הבאה
המשפחה היא אמצעי לעליה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest