דף הבית / המשבר ופתרונו / המשימה העיקרית של זמנינו

המשימה העיקרית של זמנינו

שאלה: אני בן 55, בעל תואר שני וניסיון מוצלח בעבודה ניהולית. מה עליי ללמוד במסגרת החינוך האינטגרלי, ומי אלה המחנכים שיכולים ללמד אותי משהו? איזה ידע יש להם שלי אין?

תשובתי: אפילו אם היו לך את כל התארים הגבוהים בעולם, בכל זאת זה לא מה שעליך ללמוד ב"אוניברסיטת החיים"! באותם קורסים של חינוך והשכלה אינטגרלית, שישפיעו כל הזמן על כל אוכלוסיית העולם. רק אחוז קטן מאוכלוסיית העולם יהיה עסוק בעבודות ציבוריות. לפי מחקרים סטטיסטיים, אם היינו מפסיקים לייצר מוצרים שהם לגמרי לא הכרחיים, לבלבל ולטמטם זה לזה את הראש, והיינו עוסקים רק בייצור הכרחי כדי לבנות באופן רציונאלי את החיים שלנו ללא מותרות, אז היינו רואים שכמעט 80% מאוכלוסיית העולם הייתה משתחררת מהצורך לייצר ולעשות משהו.
אנחנו מתקדמים לקראת לימוד של המקצוע הנחוץ ביותר, לעסק הנחוץ ביותר, לאיחוד נכון של האנושות כולה. האדם בעולמנו הוא היצור היחיד שבו "בוער" האגו, חוסר האהבה, ואפילו שנאה כלפי אחרים, ואילו התנועה של הטבע מכוונת לאסוף אותנו יחד לאחד יחיד שלם.
משנה לשנה הטבע מראה לנו יותר ויותר שאנחנו נמצאים במערכת אינטגרלית מקושרת הדדית. לכן, על ידי אסונות, בעיות חברתיות, בעיות משפחתיות ומלחמות, הטבע ייאלץ אותנו להגיע להכרחיות לחיבור בינינו, כדי שהאנושות תרכוש צורה אינטגרלית, מאוחדת, כמו הטבע עצמו, שתהפוך להיות דומה לו. את זה עלינו ללמוד.
אנחנו רואים מה נעשה באירופה כתוצאה מהניסיונות האגואיסטיים שלהם להתחבר, הם נאחזו זה בזה עד כדי כך, שהם אינם יכולים להיפרד בשלום. ההתקרבות הזאת מובילה אותם למוות. כך הדבר בכל העולם, או שאתה נכנס לאיחוד כלשהו, ואז אתה מגלה עד כמה האיחוד לא נכון, רע. או שאתה לא מתאחד, ואז הטבע וההתפתחות הטבעית בכל מקרה דוחפים אותך לזה. האגו האנושי התפתח לכאלה ממדים שהוא דוחה אותנו זה מזה,  ואילו הטבע מאלץ אותנו להתאחד בינינו. שני הכוחות המנוגדים האלה, הכוח הצנטריפטלי והצנטריפוגלי, משפיעים על האנושות בכזאת צורה, שהיא מרגישה כנתונה במלחציים, וכאן כבר מדובר על הישרדות. לכן בזמנינו מתגלה חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד עלינו להתחבר ולהתאחד כדי להיות דומים לטבע, להגיע להסכמה זה עם זה, להגיע לקיום הגיוני. זו המשימה העיקרית של זמנינו. אבל כדי לבצע אותה, עלינו ללמוד שעות רבות כל יום, כי הלימוד הזה הוא למעשה עבודה. בכך שאנחנו לומדים איך להתחבר בינינו, אנחנו מתחילים לגלות את אותו כוח חיובי שקיים סביבנו. נכון להיום אין לנו אפשרות לגלות אותו, אין לנו את אותו גלאי, מנגנון, מכשיר שיגלה אותו.
כאשר נתחיל להתחבר ולהתאחד בצורה נכונה כפי שמכתיבה לנו חכמת הקבלה, נראה מיד כיצד מופיע בנו הכוח שמבצע את כל הפעולות החיוביות, גם בינינו וגם בכל העולם בדרגות חי, צומח ודומם. אז הכול יירגע ויגיע לכלל איזון באותה מידה שבה האדם יאזן את עצמו וייאלץ את כל הטבע לכך.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest