דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / המשבר מכריח את כולם להחכים

המשבר מכריח את כולם להחכים

photo_rav_gh70_039.gif

שאלה: אני לומד איתכם כבר 4 שנים. לאחרונה התחלתי גם להפיץ את חוכמת הקבלה באינטרנט. שאלה אחת מציקה לי: באתרים רבים שעמם אני יוצר קשר, לא רוצים לשמוע על קבלה, הם מקללים אותי ואתכם, הם לא מבינים על איזה משבר אנו מדברים. לאחר שאני נתקל בהערות מסוג זה, שמופנות כלפינו, אני מרגיש ריקנות, ולא בא לי להפיץ שום דבר ולאף אחד. כיצד לנהוג?

תשובה: אתה בר מזל, כי אתה חי בדור, שבו אפשר להפיץ את חוכמת הקבלה. כמוך הרגישו המקובלים הגדולים של הדורות הקודמים. תקרא עליהם, כיצד אפילו החברים שלהם הכו אותם.

עלינו להבין את רמת ההתפתחות של המתנגדים, ולהמתין בסבלנות עד שיגדלו (כמו שנאמר "מה לעשות עם ילדים שהזקינו?!"). אבל בזמננו המשבר יכה בכולם, ויכריח אותם להחכים ולהסכים, אפילו לאמצעי הצלה כמו חוכמת הקבלה.

הם פשוט לא יודעים מהי חוכמת הקבלה, כי הפחידו ורימו אותם בכל הנוגע לכך. תן להם זמן לסבול ולהתארגן… ואתה, לצורך חיזוק הנפש, קרא מה כותבים המקובלים (בספר "לראות טוב") על הצורך שבהפצת חוכמת הקבלה.

אני, באופן אישי, אומר לעצמי שאני חייב למלא את ציווי המקובלים, וכך מונע את עצמי מלחשוב "האם צריך את כל זה?", גם אם אני מקבל על כך רק תגובות קשות וצרות. המטרה מחייבת! במשך כל הדורות המקובלים חלמו על האפשרות להפיץ את חוכמת הקבלה – הזדמנות שניתנה לנו. האם אנו צריכים לבקש עוד משהו כשכר?!

פוסטים קודמים בנושא: הפצה

2 comments

  1. האם חלק מהתגובות הקשות נובעות מכך שאנחנו מנסים לדפוק בדלתם "ולמכור" להם את חוכמת הקבלה ,במקום לפתוח את ה"מכולת" ומי שירצה יכנס ויתעניין?

  2. בשביל להתאושש ולחדש כוחות אני מאזינה לשירים, רק לא להתייאש, ולהתמלא בכוחות מחודשים, בהערכה:http://www.youtube.com/watch?v=QZXENZV3Uww&feature=related

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest