דף הבית / משבר עולמי / המשבר: חשיבה חדשה

המשבר: חשיבה חדשה

photo_rav_gh70_306.jpg

מתוך המאמר "פקטור 2012" של הדר' לכלכלה ק. דבויניך (תקציר שלי):

התפוצצות המידע – משחר האנושות מתרחש תהליך של ריבוי מידע, אך מ-1995 כמות המידע של האנושות מוכפלת כל שנה. לקראת 2012 ישתנה בבסיסו המבנה הפסיכולוגי-אינפורמטיבי של הכלכלה, ישתנו עקרונות התפקוד שלה. יפסיקו לעבוד כל השיטות הידועות לניהול הכלכלה והמשק. המשבר הכלכלי הגלובלי יוביל לשינוי דפוסי המחשבה הכלכליים של מיליארדי אנשים. תתרחש מחיקה של הזיכרון הכלכלי, דבר שישנה את עקרונות החיים הכלכליים של האנושות.

זיכרון כלכלי – זיכרון כלכלי פירושו היחס שבין העבודה לשכר. בפעילות כלכלית האדם "נותן" ו"מקבל". ההבדל ביחס שבין השכר לבין העבודה באזורים שונים מזמין סחר ופעילות כלכלית אקטיבית. מחיקת הזיכרון הכלכלי המתרחשת היום, שוללת את הסיבה העיקרית לכל פעילות כלכלית. המשבר הכלכלי הגלובלי הוא התפתחות הגיונית ובלתי נמנעת של תהליך זה, כי כבר היום הפעילות הכלכלית מותנית בגורמים מסוג חדש לגמרי. לקראת שנת 2012, כל המרכיבים של התבניות הכלכליות הידועות ייעלמו מהתהליכים הכלכליים במשק.

אז מה יהיה? תהיה נסיגה מהעיקרון של השאיפה לרווחיות. אף אחד אינו יודע מה יהיו החוקים בעולם המתחדש. בכל אופן, כל הגישות הקיימות כיום, יאבדו כל טעם.

מסקנה: המפתח למוכנות של האנושות לתפקד בעולם המתחדש נמצא בזיכרון הכלכלי שלה, ובינתיים הוא עוד לא אבד לחלוטין. נשארו עוד שנתיים, שלוש לשימור המידע הייחודי הזה. שימור הזיכרון הכלכלי של האנושות יקבע את גורלה, ולכן הוא מהווה את ההשקעה הבטוחה ביותר.

התייחסותי: המחבר צודק בקשר לעבר, אך טועה ב"מסקנה" לגבי העתיד, כמו כל הכלכלנים, וכל מי שחושב בשכלו האגואיסטי הישן. הרי דווקא השכל שלנו ישתנה מ"השגת רווח מרבי", ל"השגת השפעה מרבית"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest