דף הבית / משבר עולמי / המשבר העולמי גובר…

המשבר העולמי גובר…

thumbs_eto_interesno_100_wp.jpg

מתוך ידיעה שפורסמה ב walla: מנהיגים כלכליים ברחבי העולם הצהירו בחודש יוני כי האינפלציה הגואה היא האיום הגלובאלי הגדול ביותר כיום. עליית המחירים מגבירה את הלחץ על הבנקים המרכזיים ברחבי העולם להעלות ריביות, כדי להביא לרגיעה במחירים אשר תמנע את המחאות ברחבי העולם.

"האינפלציה היא הדאגה העיקרית שלנו היום", אמרה דוברת הנציבות האירופית מאמליה טורס ל"הראלד טריביון" לאחר שהאיחוד האירופי רשם שיעור אינפלציה של 3.7% בחודש מאי.
הקצב הרשמי של האינפלציה בסין הוא 8.5% – הגבוה ביותר זה 12 שנים, לעומת 3% בשנה שעברה. ברוסיה זינקה האינפלציה מ-8% ליותר מ-14%.

קובעי מדיניות במדינות מתעוררות טוענים כי האינפלציה הגבוהה נגרמה אך ורק בשל עליות במחירי המזון והאנרגיה, שנגרמו בגלל מחסור זמני בהיצע וספקולציות. ריבית גבוהה לא יכולה לייצר יותר חזירים או דגנים. הם מצפים שהאינפלציה תתמתן במשך השנה, בשל ירידה במחירי הסחורות. אכן, קצב האינפלציה במחירי המזון צפוי להתמתן במהלך השנה, אך זה לא אומר שניתן להתעלם מהאינפלציה הכוללת.

התייחסותי: קובעי מדיניות מרגישים את חוסר האונים שלהם, ומעדיפים להמשיך במדיניות שלהם כל עוד זה בכוחם. הם אינם חושבים שיש שיטה לצאת מהמשבר הכללי. ואם יפנו את מקומם, יבואו דומים להם. כולם נלחמים על השליטה לטובת עצמם. ובינתיים, האנושות עוברת סבל איטי תוך כדי לידת סדר קבלי חדש על העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest