דף הבית / משבר עולמי / המשבר הוא לא תרופה, אלא דחף לתיקון

המשבר הוא לא תרופה, אלא דחף לתיקון

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

דעתו של ליאוניד איבשוב, אלוף משנה, נשיא האקדמיה לבעיות גיאופוליטיות: "אם הדולר יקרוס, ארה"ב תיאלץ להיפרד מהחלום על השליטה בעולם. וללא החלום הזה, ספק אם אמריקה תשרוד כמדינה אחת, מפני שלאמריקאים אין השקפת עולם אחרת. מנפילת ארה"ב והדולר יינזקו הכלכלות של כל המדינות. אך האם ייתכן שלא כדאי להצטער על המשבר של הכלכלה העולמית ?

מי שנותן היום את הטון זה הכלכלנים ולא הפילוסופים והמשוררים. המודל (הדגם) המודרני של הקיום חייב להשתנות לקיום רוחני-הכרתי. ניתן לעשות זאת דרך המשבר של המערכת העולמית-הפיננסית. איפה שיש משבר, יש אמצעי לשלילת השלטון מהאוליגרכיה הגלובלית.

לאילו השלכות ותוצאות יביא האסון הדולרי? – הדולרים במזומן יוצאו מהמחזור, מה שיכֵה בכלכלת העולם. יוותרו לאמריקאים על החוב של 27 טריליון דולר, סוגי המטבע שישרדו יעברו דפורמציה (שינוי צורה), במשק העולמי ייווצר תוהו ובוהו. אך יעלה ויגדל התפקיד של המדינה בכלכלה; יוקמו ממשלות של תחייה לאומית; בקרב הציוויליזציות הלא-מערביות יופעלו תהליכים של קונסולידציה (איחוד); יגדל תפקידו של האו"ם; הציוויליזציה האירופאית-אמריקאית תתקדם לקראת נפילה; על בסיס שיתופי פעולה של שנחאי ייווצר קוטב חדש לעולם; העמים יפנו לבורא, יקבלו התפתחות בתרבות, מדע, השׂכלה, בריאות, ייוולדו ערכים מוסריים ומסורות לאומיות; האדם יחזור להרמוניה עם כדור הארץ והחלל.

לכן, יחי המשבר הגלובלי, חסר הרחמים, המטהר הפיננסי!".

תגובתי: מה שהיה – לא יחזור, מה שמצופה – לא יתממש! המשבר עצמו אינו מטהר, הוא ניתן לנו כדי להגיע להכרת הסיבה לקיומו, והיא הטבע האגואיסטי שלנו. רק על ידי שינוי עצמי, נתעלה מעליו ומעל לכל מה שעשינו בעבר.

ידיעות קודמות בנושא:
חברים, הברית שלנו מצויינת…
המומחה מיואש…
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest