דף הבית / משבר עולמי / המשבר הוא גילוי השבירה

המשבר הוא גילוי השבירה

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

אנחנו נמצאים בשלב מיוחד כזה, שעוד לא היה קיים במשך כל ההיסטוריה של האנושות. כיום האגו מתגלה במידה גלובלית כזאת, עד למצב שהקשר בינינו מתגלה מעצמו. אנו רואים כמה אנחנו תלויים האחד בשני, איך הרצון ליהנות ממלא את כל המרחב בינינו ומביא אותנו למשבר בכל תחומי החיים: בתרבות, בכלכלה, בחינוך, במדע, במשפחה, וביחס האדם אל עצמו ולאחרים.

כל הקשרים המאחדים אותנו למערכת אחת של נשמות, מתגלים לנו בצורתם האגואיסטית, צורה שלא נותנת שום תועלת, ודוחפת אותנו לייסורים. כל זה כדי לגרום לאנושות לעלות למדרגה הבאה – הרוחנית. שמתוך ייאוש אנשים ירצו לשנות את היחסים ביניהם, מיחסים אגואיסטים לאלטרואיסטים. ולכן, הטבע עצמו מגלה לנו שהקשר האגואיסטי בינינו הוא דבר רע, ההורס את חיינו, ואפילו מאיים על קיומנו!

כיום, בעולם שלנו מתגלה מדרגה רוחנית, רק שהיא מתגלה על ידי הצד ההפכי שלה, משום שהמדרגה הזאת שבורה. חסרה לנו רק הכרת הרע במצב שלנו, כדי למשוך את האור שיתקן את הרצונות האגואיסטיים שלנו להשפעה לזולת.

אבל לשם כך אנחנו צריכים לגלות שאנו נמצאים בגלות. כלומר השכינה – אוסף של הנשמות הנמצאות בגלות, שבהן מתגלה הבורא, הכוח העליון, תכונת ההשפעה המקשרת בינינו. אנחנו מוכרחים להעלות את השכינה מעפר, כדי שהרצון המשותף הזה יחבר אותנו יחד, כאיש אחד בלב אחד. זה מה שנקרא גילוי השכינה ויציאה מהגלות!

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר: יציאה מהגלות
לידת העולם החדש
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest