דף הבית / משבר עולמי / המשבר אינו המצאה, אלא מציאות

המשבר אינו המצאה, אלא מציאות

laitman_2010-02-02_3887-70.jpg

שאלה: האם אינך סבור שהמשבר הוא המצאה של קבוצת אנשים קטנה שעשו עליו הון?

תשובתי: בדיוק להיפך! המשבר הכלכלי הוא ההתחלה של המשבר הכללי שיבוא וישפיע על כל תחומי החיים של האדם: המשפחה, החינוך, המדע, האמנות, האקולוגיה, הכלכלה וכולי.

המשבר מצריך החלטה כללית בשינוי היחס של האדם לסיבה ולמטרה של הקיום שלו: לחיות כדי לצרוך או לצרוך כדי לחיות ובכך להשיג צורת חיים עליונה.

העולם שלנו מגלה את עצמו כעולם אחד ושלם. במערכת כזו כל החלקים שווים ותלויים זה בזה. ההחלטות חייבות להיות אחידות, כלליות ומכוונות למטרת הבריאה. המערכת הכללית שמתגלה מאלצת אותנו להפוך להיות חברה אחידה. הופעת המשבר והייסורים הם בעצם הגילוי של חוסר ההתאמה של החברה שלנו לטבע השלם.

שאלה: אז מה הפתרון למשבר?

תשובתי: איננו יכולים לפתור בעיות גלובליות, מאחר והמוח שלנו בנוי בצורה כזאת שהוא יכול להגיע להחלטות קונקרטיות בתוך מסגרות בלבד. מאחר והחברה שלנו הפכה לגלובלית ועולמית מתגלה בה אפקט של השפעה וקשר של הדדיות שלמה, ואז העולם הופך עבורנו לבלתי צפוי. איננו יכולים לחשב ולהבין את העבודה של המערכת, את הכמות האין סופית של האלמנטים החופשיים המקושרים באופן חופשי. כפועל יוצא מכך מתחיל להתגלות יחס שונה לחיים, החיים נתפסים כגורל, הם פשוט קורים, בלי שום תכנון ובלי לנסות לרדת לעומקם של הדברים. הכול מתקבל כעובדה וישנה הרגשה של חוסר יכולת להגיע להבנה אמיתית. האדם יורד מהעץ, המקום שבו הוא העמיד את עצמו מעל לטבע, ומודה שנמצא תחתיו. השליטה של האדם על הטבע התגלתה כאשליה הרסנית.

האם נצליח לעצור את הרס כדור הארץ והאם נוכל לשקמו? המשבר האמיתי הוא היכן שמתחיל החיפוש אחר מהות הקיום האנושי, במקום שבו האם האנושות תעשה החלטה ותשאל: לשם מה אני קיימת?

רשומות קודמות בנושא:
חזרתה של בבל העתיקה
הגורל בידיים שלנו
מורשת בבל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest