דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המשבר – דרכי יציאה

המשבר – דרכי יציאה

laitman_2010-03-12_9587.jpg

מאמר דעה של א. גדצקי, פסיכולוג, ראש הפרויקט- "הפסיכולוגיה של האלף השלישי":

המשבר הגלובלי הוא משבר של השקפות עולם. ההכרה של בני האדם הפכה להיות הכרה צרכנית ואגואיסטית. בטבע אין משבר – אין נמלה רעבה, אין ציפור שאינה מסוגלת להקים משפחה.

הטבע חי לפי חוקי הבריאה, ולבעלי החיים אין חופש וכוח לשנות את החוקים הללו. ואילו לאדם יש חופש שבו הוא משתמש באופן אגואיסטי "העולם הוא בשבילי", ולא "אני חלק מהעולם".

ואילו אסונות הטבע הם התגובה של הטבע לחברה האנושית, הטבע מתנגד. המשבר הוא מצב של מחסור, כאשר כל דבר נמצא במצב של חסר, זוהי ההכרה הפגומה של בני האדם.

לכן יש לשנות את כיוון המחשבה שלנו, להתחיל משינוי היחסים. אם אנחנו נשנה את האתיקה של היחסים, המציאות מיד תהיה שונה.

בני זוג צריכים להבין, שאין אדם יותר קרוב ממי שנמצא לידם, עליהם להיפתח אחד לשני. לצפות למשהו מהשני, זוהי אותה הכרה צרכנית אגואיסטית. אני מביט על השני כמו על אמצעי למילוי הצרכים שלי. לפחות בתנאים של משבר כדאי לוותר על התבנית זו. הרי אין אדם שיותר קרוב אליך!

קיים חופש בחירה, ודווקא מהסיבה הזאת אנחנו עכשיו מדברים על כך.

במקום "אני חי כדי לבנות בית", המשבר קורא לנו לתוכנו, לברר מדוע אני חי בעולם הזה. בתוכנו ישנם ערכים אמיתיים שבשבילם כדאי לחיות באמת. הגיע הזמן להתחיל לחפש אותם.

התייחסותי: הפסיכולוגיה כבר לא עוזרת, מכיוון שהיא אינה מאפשרת לאדם לעלות מעל הטבע שלו, ולא יעזור להסתפק בהישגים גשמיים. אין מה לחפש בתוך עצמינו, מלבד תכונות אגואיסטיות מכוערות. אם אין שיטה של משיכת הכוח החיצוני המתקן ("אור מקיף"), אז אין פיתרון. לכן יתכן שדווקא הפסיכולוגים יכולים להבין מהר יותר את התכונה הנפלאה של הקבלה שמאפשרת למשוך כוח מיוחד של הטבע, שמסוגל לשנות אותנו עד כדי איזון והשתוות עימו.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר בכיוון
אל החברה של החופש היציב
לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest