דף הבית / כלכלה / כסף / המרקסיזם הוא שוב העתיד הזוהר שלנו

המרקסיזם הוא שוב העתיד הזוהר שלנו

laitman_2010-03-12_9583.jpg

דעתו של מ.חזין: אף על פי שלפני מספר חודשים פוקויאמה שוב כתב על כך שהרעיונות המרקסיסטיות מתו, אנחנו למעשה רואים שלא רק שהם לא מתו, אלא ככל הנראה, הם נמצאים בפתחו של רנסנס עצום.

פוקויאמה הסביר בצורה ברורה כיצד הפרויקט הגלובלי המערבי השמיד את הגייס החמישי על שטחו – בהתאם מלא להנחות היסוד של המרקסיזם על תפקידו של הפרולטריון. הפרויקט נרכש והועבר למדינות אחרות פחות מפותחות ותלויות במערב. כתוצאה מכך, חלקה של ארה"ב במגזר הריאלי של המשק ירד מ-70% ל-20%, והמגזר הפיננסי, לעומת זאת, לקח יותר מ-50%.

אבל אחרי קריסתה של המערכת הסוציאליסטית בעולם ובברית המועצות, מערכת חלוקת העבודה שנבנתה בכל העולם, אינה יכולה להתקיים בצורתה הנוכחית, כמו כן אינה יכולה להתקיים מערכת חלוקת ההכנסה לטובת משתתפים אחדים כנגד משתתפים אחרים. זה בהחלט יגרום לירידה חמורה ברמת החיים של האוכלוסייה במדינות של מיליארד הזהב.

העניין הוא, שהפחד מפני ברה"מ והפרולטריון שלה, הביא את הבורגנות ליצירתו של מעמד ה"ביניים" – אנשים עם רכוש, התנהגות צרכנית טיפוסית והעדר של המקצוע ההומניטארי, כתוצאה מחלוקת העבודה שנתמכה על ידי השלטון. אבל מה יקרה לאנשים האלה במהלך התפתחות המשבר?

ההשלכות תהינה חמורות ביותר – הם לא יהיו מסוגלים לשמור על רכושם, חובותיהם יעלו על מחיר הנכס שלהם שאותו אי אפשר למכור. כתוצאה מהתפתחות המשבר, יפסיקו להעניק אשראי, יהיו פחות מקומות עבודה, הכלכלה תצטמצם במידה רבה, ולא יהיה מקום למומחים בתחומים ההומניטאריים הצרים. לא יתאפשר לשמור על מעמד הביניים כדומיננטי בחיים החברתיים של האוכלוסייה. כתוצאה מכך, הספקטרום הפוליטי במדינות המערב יתרחב.

לאן האנשים האלה ילכו?

  • ללאומיות? – אבל במדינות הגדולות זה יכול לגרום למלחמת אזרחים.
  • לדת? – אבל הנצרות באופן ברור מפסידה במאבק האידיאולוגי, והאסלאם הינו הרסני מבחינה טכנולוגית (יש סיבות אובייקטיביות לכך), זאת אומרת, נצחונו של האסלאם במדינה טכנולוגית יגרום להתדרדרותה הבלתי נמנעת.
  • למרקסיזם? – תוך כדי החרפת המשבר, מספרם והשפעתם תגדל. והאפשרויות של הפרויקט הגלובלי המערבי, כסוג שלטון הבורגנות העולמי, ילכו ויצטמצמו. לכן השאלה "מי את מי?" תעלה שוב בעשרות השנים הקרובות.

התייחסותי: הייתי אומר שנפתחת הדרך למרקסיזם המתוקן, שעליו כותב בעל סולם ב"הדור האחרון", שמהווה את יישומו של הפרויקט הקבלי של תיקון האדם.

ידיעות קודמות בנושא:
כסף קונה את הכול?
מרקסיזם – לא מה שחשבנו
משבר אמון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest