דף הבית / כלכלה / כסף / המשברים שמתפתחים במהירות דורשים פיתרונות מהירים

המשברים שמתפתחים במהירות דורשים פיתרונות מהירים

דעתו של ארסני דבח, מנהל Rye, Man & Gor Securities: "אסונות כלכליים גלובליים מתחילים לבוא בתדירות הולכת וגוברת, המשברים הופכים למשהו קבוע, והפרספקטיבות המאקרו-כלכליות בקושי ניתנות לניבוי. הכלכלה העולמית מטלטלת אותנו אחת לשנתיים-שלוש.

סוגיית קבלת ההחלטות המהירות בממשלות ובתאגידים הופכת לחשובה ביותר. אירופה איטית הרבה יותר מארה"ב. זאת בשל הכמות הגדולה של המדינות, שלכל אחד יש אינטרס פרטי משלה, קהילה תרבותית משלה ותרבות עסקים משלה. המשבר באירופה עומד לצמוח למשהו הרבה יותר גדול מסתם נפילה מקומית של מדדי המניות.

מתעוררת השאלה אודות אמינות האשראי של הבנקים האירופאים הגדולים, וייתכן שיוחלט להוציא שורה של מדינות מגוש האירו. הוצאתן ההדרגתית של מדינות הפריפריה היא הפיתרון היחיד לשמירת היציבות של אירופה".

תגובתי: הנה, כבר מדברים על פירוק האיחוד האירופי, במקום לדבר על קונסולידציה גדולה יותר. אמנם אמרו חז"ל שפיזור הרשעים, כלומר האגואיסטים, הוא טוב להם וטוב לעולם, אבל מזה הם לא יהפכו לצדיקים, כלומר, לא יתחילו לפעול נכון, בהדדיות עם האחרים, בערבות הדדית.

יש להסביר לאנשים בדחיפות שכל האסונות מגיעים אלינו מהטבע בכוונה, כדי שאנחנו ניאבק לא עם האסונות אלא עם הסיבה שלהם: חוסר ההתאמה שלנו לטבע, לתכונת ההשפעה והאהבה ההדדית (הערבות ההדדית).
ידיעות קודמות בנושא:
לאירו אין סיכוי לשרוד
האיחוד האירופי, אין אירופאים אמיתיים!
מפלצות מאיימות על אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest