דף הבית / כלכלה / כסף / לאירו אין סיכוי לשרוד

לאירו אין סיכוי לשרוד

דעתו של יבגני וסילצ'וק מהמכון לחקר הכלכלה באוניברסיטת מינכן: "מעמדו של האירו כמטבע משותף נפגע קשות עוד במהלך המשבר הכלכלי של 2008-2009. הוא שרד רק בגלל היותו חלק מהצמד אירו-דולר. כיום הכוח המגן הזה איננו: היציאה מתסבוכת החובות הגלובליים משתלמת יותר לדולר כשהוא לבדו.

למען האמת, אף אחד לא ממש שואל אותו. המשקיעים רצים לעבר שטרות החוב של האוצר האמריקאי, לעבר איגרות החוב של גרמניה ובריטניה, ולעבר הזהב. הסיבה לכך מאוד פשוטה: בחודשים המעטים שנותרו עד תום שנת 2011, הבנק המרכזי האירופי יאלץ לאשר את החוב של איטליה וספרד שהיקפו עומד על 260 מיליארד אירו. לא קיימים היום בעולם משאבים בגובה כזה. כל המדינות, כולל ארה"ב, דואגות להציל את התקציב שלהן.

במידה והכלכלה העולמית תיכנס לסבב השני של המשבר, למטבע האירופאי המשותף לא יהיה סיכוי להינצל. יש ערכים שונים לחובות של כל מדינה, לכספים של כל מדינה. השאלה היחידה היא: איזו מדינה תהיה הראשונה שיהיה לה האומץ להכריז על החזרת המטבע הלאומי שלה. הסיכוי שאירופה תצליח להימנע מהתפרצויות לאומניות או ממשבר בבנקים, הינו קלוש ביותר".

תגובתי: האיחוד האירופי, שלקח על עצמו את נטל ההתחייבות, אך נשאר נטול כל בסיס אידיאולוגי לאיחוד שלו, נידון מלכתחילה למוות מהיר לעיני כל העולם. ההצלה היא אכן אפשרית (!), אבל אך ורק בתנאי שימהרו להחדיר חינוך אינטגרלי לכלל תושבי אירופה, מעל הפערים ההיסטוריים והתרבותיים. אבל מי ישמע את הקול שקורא במדבר הזה!
ידיעות קודמות בנושא:
אני לא רואה שום סימנים של מיתון…
על סף תהום
האיחוד האירופי, אין אירופאים אמיתיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest