דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקור של כל הכוחות

המקור של כל הכוחות

שאלה: עד לאיזו דרגה אני צריך להרגיש את התלות שלי בחברים? האם גם ההרגשה שלי תלויה בהם?

תשובתי: אם אתה מרגיש את עצמך רע, פנה לחברים ובקש מהם כוחות. האם לא האור הוא זה שמנהל את כל האטומים והמולקולות? או שאתה חושב, שהטבע הגשמי מתקיים לפי חוקים משלו, וכוח האור פועל ומשפיע רק על הנשמה? מדוע? – כל החלום הזה עם תמונת העולם שלנו, כולל הגוף הביולוגי וכל השאר, מהווה השתקפות של האור. אז מדוע שלא אבקש ממנו את כל הנחוץ לי?

דרושים לך תנאים, שבזכותם תוכל באופן שלם להקדיש את עצמך להשפעה. אז בקש את התנאים האלה. גם בזה הקבוצה צריכה לעזור לך: אם נבין שאנחנו לחלוטין תלויים באור, אז לכל אחד יהיה קל יותר לפנות אליו עם דרישות. הכוונה היא לכל סוג של דרישה. לדוגמה, אני מכניס את היד לכיס ורוצה להוציא משם מיליון דולר. אם לא יצאו, סימן שקיימת אצלי בעיה של חוסר אמונה. אין שום דבר, שלא ניתן לדרוש מהבורא למען ההשפעה. אם אתה בטוח שמדובר על השפעה, אז תדרוש. בכך אתה מתקן את הכלים שלך. תדרוש, רק לא לעצמך.

שאלה: לדרוש מהקבוצה או מהבורא?

תשובתי: בפנייתי לקבוצה, אני חייב לפנות לבורא המסתתר בתוכה. לקבוצה עצמה אין שום כוחות, אני משתוקק פנימה יותר אל כוח האיחוד עם החברים, אשר כבר גילו טיפה של רצון לרוחניות. בטיפה הזו נמצא הבורא, והכוח שלו אינו מוגבל בכלום. אין גבול לאור. אפילו בקבוצה קטנה וחלשה הוא נוכח במידה בלתי מוגבלת. זה רק בי תלוי, מה אני אפיק ממנו.

לכן, אני חייב לפנות תמיד דרך הקבוצה אל הבורא. הוא המקור של כל הכוחות. הפנייה צריכה להיות לפי העיקרון: "ישראל/אני, אורייתא/הקבוצה וקוב"ה/האור – חד הוא".

בזמן הלימוד ניתן לדרוש הכול (בריאות, הצלחה), כל מה שחסר לך כדי שמחשבותיך יהיו בהשפעה. הרי הכול מתייחס לרצון אחד, רק שאתה מרגיש אותו באופנים שונים. למעשה מדובר על אותו החיסרון של האור בתוך הכלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נוסחה פשוטה לחיים רוחניים
אנשים, תצילו אותי…

3 comments

  1. אז אם אתה מרגיש שכל מה שאתה רוצה זה באמת להשפיע,להיות כלול עם כולם ועם הכוח העליון ששורה בין כולם,ובכל זאת,עובדתית,אתה לא נמצא שם,אז זה אומר שאתה עדיין בשליטה של הרצון לקבל. מצד אחד,אתה יכול לפנות לכוח העליון,לתכונת ההשפעה, לבורא,שישנה אותך. מצד שני,הכול כבר נמצא וערוך,והאדם צריך להשוות צורה וההסתרה בהדרגה תוסר.איך עלינו להתייחס?
    תודה

  2. איזה שעור חזק!!!
    אני יכול לדרוש מהאור הכל אם זה בדרך לתיקון?
    האם אני יכול לדרוש הכרחיות מסויימת?

  3. אני רואה חבר הולך לכיוון בור גדול ! מה עליי לעשות?
    * מבין שכל הפוסל במומו פוסל ומחפש את הבור תחת רגליי.
    * מבקש מהבורא שיזיז את הבור
    * קופץ עם החבר לתוך הבור
    * עוצר את החבר בכוח
    מתי הבור הוא תוספת עוביות לרצון שלי ומתי הוא תוספת עוביות לרצון של החבר ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest