המקובל חוקר את עצמו

שאלה: אילו קריטריונים מאפשרים לדבר על חכמת הקבלה כעל מדע-על?

תשובתי: הבעיה היא שחכמת הקבלה אינה יכולה להיות נגישה לכל אדם שלמד כמה שנים באוניברסיטה ושכבר מחשיב את עצמו למדען מתחיל. בחכמת הקבלה חייבים להמתין לשינויים פנימיים, כשאתה מתחיל לתפוס את העולם בהתאם לתכונות האישיות החדשות לגמרי שלו, שמתגלות בתוכך תחת השפעה של לימוד וסיגול של שיטה מיוחדת. אז תתחיל להרגיש את העולם שנפתח לפניך, אשר עולה מעל לתכונות הקודמות שלך וצופה בתחושות הקודמות והנוכחיות מהצד.

המציאות החדשה הזאת מאפשרת לך להיות החוקר של עצמך, כי בהימצאך במדרגת השגה גבוהה יותר, אתה מרגיש בו-זמנית את המדרגה הגשמית הנוכחית שלך. אנחנו מכנים אותה כדרגה בהמית, מפני שהיא נתפסת רק על ידי הגוף הפיזי (הבהמי) שלנו. המקובל הוא אדם שיוצא לדרגת השגה של התכונות החדשות שלו, תופס דרכן את הבריאה שנראית לו כבר אחרת לגמרי, ובו-זמנית צופה במצב הקודם שלו. כלומר, הוא רואה גם את מה שהוא תופס דרך חמשת החושים הגופניים שלו, וגם את מה שהוא תופס בחושים הרוחניים החדשים שלו.

לכן קשה לנו לדבר על נאמנות, הִישָנוּת, אמיתות של התפיסה הזאת, כי זה מהווה גורל רק של אלה שהגיעו לשינויים האלה בתוכם. אבל כל אלו שעברו אותם, משיגים בעיקרון הרגשות זהות לחלוטין. הם מתחילים לפתח את מכשיר הרישום, השחזור, התגובה העצמי. בעיקרון, הם עוסקים בדיוק באותו מדע כמו המדעים של העולם שלנו, רק שהוא נמצא בדרגה אחרת, יותר עליונה. הבעיה היחידה היא לעלות לדרגה הזאת, להוליד בתוכי חמישה חושים חדשים, כדי לתפוס דרכם את העולם שלנו, רק בצורה רחבה יותר.

שאלה: אבל לכל אדם שורש נשמה משלו. כלומר, אצל כולם הוא מתגלה באופן שונה משלו. יוצא שמקובל הוא אדם סובייקטיבי, עד שלא יגיע גמר התיקון המלא ויהיה מובן מי, איפה ובשביל מה?

תשובתי: כן. מקובל יכול לדבר רק על מה שהוא תופס. רק בדרגה הזאת יש לו את הזכות להביע את עצמו וגם אז רק בצורה מוגבלת מאוד, מפני שהבנה מדעית מוסמכת של כל דרגה רוחנית, מקושרת עם כל הדרגות האחרות עד לגמר התיקון המלא של התפיסה שלנו. לכן אפילו במדרגת הביניים הקטנה ביותר, בכל מקרה נשארים איזה שהם חלקים שלא מושגים במלואם ובהם אנחנו מרגישים את המוגבלות שלנו. כשאנחנו עולים בסולם של העולמות הרוחניים, אנחנו עוברים 125 מדרגות. אבל כל אחת מהן היא כביכול מוגבלת לרוחב ולעומק של ההשגה שלה. במילים אחרות, אי אפשר להבין את כל המדרגות עד הסוף, עד שלא נעבור אותן לגמרי. חכמת הקבלה מודה שזה כך, מקבלת את זה, ולכן קיימת בה הבנה מדויקת לגמרי של כל המוגבלות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 7.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest