דף הבית / כלכלה / כסף / הממלכה הגאה של אירופה במבוי סתום של ההיסטוריה

הממלכה הגאה של אירופה במבוי סתום של ההיסטוריה

Laitman_2011-02-03_3618_w.jpg

דעתו של א. רוברטס, היסטוריון, Ph. D, כתב , The Financial Times, בריטניה: כל הקריטריונים מראים, כי האש של אירופה כבתה.

זאת האמת הראשונה שאותה לימדו אותי בקיימברידג', וכל ניסיוני לאחר מכן הוכיח זאת. ההיסטוריה של האנושות מצביעה על כך שהציביליזציות נכנסות למבוי סתום לעשרות ולפעמים אף למאות שנים. מדוע אנחנו ממשיכים לצאת מתוך נקודת ההנחה ששיקום ההתפתחות הכלכלית של אירופה הינו בלתי נמנע?

נציגי הדטרמיניזם ההיסטורי שכנעו את האנושות כי אנחנו מתקדמים לעתיד זוהר. לפיכך, בכלכלה שורר ביטחון בכך שהאנושות יכולה להתקיים בתנאי התפתחות כלכלית תמידיים. נשאלת השאלה, האם אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה בת מאות שנים של ימי הביניים החדשים?תקופה שהחלה עקב העדר מנהיגות ומשמעות בחיים.

האיחוד האירופי מזכיר יותר ויותר את האימפריה הנכנסת לתקופה ארוכה של מיתון ומצב סטגנטיבי. רמת הילודה, ההוצאות לביטחון, מחירי המניות, ההוצאות לרווחה ביחס להיווצרות ההון הלאומי – כל הקריטריונים שבהם משתמשים ההיסטוריונים למדידה של רמת הבריאות האימפריות, מראים, כי האש של אירופה כבתה.

התייחסותי: אחרי אירופה יפקוד המשבר את כל העולם. כל המדינות יעברו במהירות את שלבי המיתון שלהן. לפנינו קיימת הבנת הצורך בהתפתחות אחרת שאינה חומרית, ושמוגבלת על ידי האפשרויות הארציות שלנו והעייפות מההישגים החומריים. נשארה רק ההתפתחות במישור האחר, שאינו חומרי, של השגת הכוחות הנסתרים בטבע, גילוי מטרת הקיום שלנו והשגתה. פשוט לא נשארה לאנושות סיבה אחרת לקיום.

ידיעות קודמות בנושא:
שנת 2012 – שנה מכרעת עבור אירופה
משבר התרבות האירופאית
הפירוק של אירופה כבר התחיל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest