דף הבית / המשבר ופתרונו / המטריארכיה (שלטון נשי) והעתיד הבהיר

המטריארכיה (שלטון נשי) והעתיד הבהיר

מחקר: במדינות רבות באיחוד האירופי, משנת 2008 נכנס לתוקף החוק שלפיו בדירקטוריון של חברות צריכות להיות לפחות 30% נשים. יותר נשים נמצאות במועצות הגבוהות. מחקרים הוכיחו, כי נוכחותן של נשים בהנהלה מעלה את יעילות העבודה בחברה.

ר. אדמס (R. Adams, פרופסור לכלכלה, אוניברסיטת וולס, Wells, במחקר משנת 2011): שלושת אלפים מקרים של תגובות השוק למילוי התפקיד הניהולי החדש הראו, כי כאשר מגיע גבר, מחירי ניירות הערך מגיבים בצורות שונות, אך כאשר מגיעה אישה, מחירי הניירות תמיד עולים.

בזמן הירידה הכללית של המניות, היכן שנשים "נוהגות" בצורה שווה לגברים, ירידת המחירים היא פחות משמעותית מהירידה של המדד הכללי. החברות עם הנהלות מעורבות יישאו בהפסדים מעטים יותר בשנת 2008. הנשים, על ידי ההחלטות והעצות שלהן, לעתים מאזנות את ההתנהגות המסוכנת של הגברים. תכונות כאלה של הנשים כמו, זהירות, שיקול דעת ונטייה פחותה לסיכון, הן התנאי להישרדות בזמן של חוסר יציבות.

האחריות בתחום הכספים גם היא מתקבלת כתכונה נשית. לחברות אמריקאיות שבהן האישה מילאה תפקיד של מנהלת הכספים, הבנקים נתנו אשראי בתנאים כדאיים יותר: 11% פחות מהרגיל, עם תקופת תשלום ארוכה יותר ועם דרישות מקדמה פחות קשיחות.

ניסיון החיים שלי מראה, שבשביל עסק מאוד מועיל השילוב של הגבר שבונה אסטרטגיה וחושב בצורה גלובלית, והאישה שמנהלת את הטקטיקה, שמסוגלת לראות את הפרטים הקטנים, לעקוף מכשולים, למצוא וליישם את ההחלטות הטובות ביותר של התוכנית האסטרטגית. הנשים יותר חברותיות ונאמנות, מכוונות לגיבוש הצוות.

סינרגיה (synergos), פעולה משולבת כזאת יכולה להפוך למניע עצום לצמיחה הכלכלית: אם הנשים יוכלו להרוויח בצורה שווה לגברים ולמלא תפקידים דומים, התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב יגדל ב- 9%, של האיחוד האירופי – ב-13%, של יפן – ב-16% (לפי המומחים של חברת Goldman Sachs).

התייחסותי: אנחנו אמורים ללמוד מן הטבע על השילוב הנכון בין המינים ולא לחוקק אחוזים ויחסי נוכחות של גברים ונשים בקבלת ההחלטות ובכל דבר אחר. הרי ישנם מקרים כאשר האישה צריכה להחליט במאה אחוז, ויש להיפך. לא צריכים להמציא חוקים משלנו, אלא להיות חכמים ולחקות את הטבע – זה התנאי להצלחה.

  ידיעות קודמות בנושא:
שוויון אמיתי ולא מזויף
על הרס המשפחה
אישה מחפשת משמעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest