דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המטרות והפעולות של הקומנדו הרוחני

המטרות והפעולות של הקומנדו הרוחני

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 6

באיגרת מ"ז, בעל הסולם כותב: "בניתי לכם את הסדר שיעזור לכם לא להתגלגל אחורה. והעיקר בסדר הזה, הוא אחדות החברים. ואני נותן לכם הבטחה מלאה", זאת אומרת, הוא ממש ערב שאותה האהבה היא אמיתית, עובדת, פועלת. "ואני מזכיר לכם בזאת את תוקף האהבה הזאת, ואת כל אותם הדברים המועילים שיבואו בעקבותיה. ואם תתחזקו בזה, אז ללא ספק תלכו מחיל אל חיל להצלחה הרוחנית. בגלל שהעניין הוא לדמות את עצמך לעולם עליון. לאן אתה רוצה להיכנס."

מה זה אומר להיכנס? באילו יחסים עם אנשים אנחנו רוצים להיות? זו המשימה שלנו, והכול נפתר בינינו.

ואתם החברים הנמצאים כאן, כמו שהייתם מבורכים באהבה ביניכם, כך תמשיכו ואל תיפרדו. עד אותו הרגע שהבורא ישמח יחד אתכם ויתגלה ביניכם. הוא יגלה את העולם כלפיכם, והודות לכם יתגלה השלום בעולם. כמו שנאמר, "למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך".

כל זה קורה אך ורק בתוך הקבוצה ולא בשום מקום אחר. ולשאר האנשים אנחנו יכולים להפיץ עוד ועוד בצעדים רכים, מה שנקרא, בכפפות של משי, כיוון שמעטים הם האנשים שבאמת יקומו כנגד הרעיון של אהבה, חברות, ואיחוד.

לכן כותב לנו הרב"ש, באגרת ח': "סוף סוף יתאחדו להם האנשים תחת מנהיג אחד שעומדים איתן נגד כל הבאים נגדם". ואת זה אנחנו צריכים להבין בצורה מאוד ברורה, לא לפחד מאף אחד, וללכת קדימה. זה הרעיון שלנו, זו המטרה שלנו, זו האמונה שלנו! מי שזה לא מוצא חן בעיניו, יכול לעזוב. אנחנו לא באים להזיק לאף אחד, אנחנו רוצים את האחדות ואהבת הזולת לפי חוקי הטבע הגלובלי שעליהם מבוססת השיטה שלנו. אנחנו לא רודפים אחרי שום מטרה אחרת.

"ללא ספק אלה הם אנשים חזקים, בעלי רוח איתנה כפלדה ולא יזוזו אף צעד אחורנית. אלה הם לוחמים ממדרגה ראשונה המבינים את משמעות הבריאה ואיך לפעול במידת ההתקדמות שלהם."

ולא צריך יותר – תמיד אנחנו מקבלים כמה שצריך כדי לעשות פעולה נכונה לאותו הרגע, ואם עושים יותר אנחנו יכולים לעשות פעולה לא נכונה. כמו ילד קטן שנותנים לא לשחק עם קוביות, אבל לא נותנים לו, נניח, מברג חשמלי – זה לא בשבילו. אותו הדבר כאן: אין להעביר את האחריות אל הבורא, שלא נותן לנו את הכלים להתפתחות שלנו. הוא נותן אותם בדיוק במידה כדי שלא נטעה, ולא נזיק לעצמינו ולאחרים.

"ויש להם רק משימה אחת, לנצח במלחמת הקודש למען ה'". זאת אומרת, לבנות בינינו יחסים כאלה (במקום שנאה, אהבה), כאשר מאיר עלינו האור העליון ומביא לנו ניצחון, הרי, הבורא הוא זה שנלחם. אנחנו מכינים את הקרקע – לכן כל החיים שלנו, כל הקיום שלנו נקרא "הכנה", והבורא הוא זה שיסיים.

הרב קוק, המקובל הגדול, הרב הראשון של ארץ ישראל, בן דורו של בעל הסולם, (הם הכירו היטב זה את זה), כתב: "הנשמה שלנו גדולה. היא חזקה ואדירה, חומת ברזל היא משברת, הרים וגבעות היא מפוצצת. רחבה היא מרחב אין קץ, אי אפשר לה להתכווץ, מוכרחת היא להתפשט על כל אלו מיליוני הנפש הישראליות שלנו בכל דרגותיהם, בכל הערים ששם, ובכל העמקים שירדו שם, בכולם כולם נשמתנו תתפשט, את כולם תחבק, את כולם תחייה ותעודד".

זוהי בעצם אותה השאיפה שכלפיה אנחנו פונים. "הקומנדו הרוחני", כמו שאנחנו מכנים אותו.

העיקר הוא להבין שבכל רגע ורגע נותנים לי בדיוק מה שאני צריך כדי להתקדם למדרגה הבאה שלי. ובהמשך אני רק צריך להשקיע את המאמצים הקטנים שלי על מנת להתאחד עם האחרים על רקע של כל אותן הבעיות או הנסיבות השונות שבהן אני נמצא. הכול נמצא בידינו, ולא חסר לנו שום דבר חוץ מתמיכה הדדית.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס סנט פטרבורג, 14.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא למען הצלחה בעולם הזה
הקבוצה עושה אותך גיבור
בקבוצה צריך להשקיע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest