דף הבית / אקטואליה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר אנחנו צריכים להודות לנופלים שבזכותם אנחנו קיימים ובונים את עצמנו כחברה מאוחדת.

תפקידם של קורבנות המלחמה הוא לרכך את הלב שלנו ולקרב אותנו זה לזה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר "על כל פשעים תכסה אהבה", כלומר אהבה תשלוט על כולנו ועל הכול.

אם כל אחד ישתתף בצער השני, נגיע בינינו לחיבור בלב אחד וכל החטופים ישובו הביתה במהרה.

אם נבטל את כל המחלוקות בעם ישראל נגיע לטוב.

אין מרפא מלבד חיבור.

תוצאת תמונה עבור טוויטר ענן השכינה

בתוך עולמה העמוק והרחב של חכמת הקבלה יש מושג מיוחד שנקרא "שכינה". אנחנו מכירים אותו משגרת החיים. לזוג שעומד להתחתן נהוג לומר "איש ואישה זכו – שכינה ביניהם", כשעושים חנוכת בית מברכים "שהשכינה תשרה בביתכם", ובקצה האחר של החיים, כשמישהו נפטר מהעולם הזה, מבקשים ש"נשמתו תהא תחת כנפי השכינה". מתוך האמירות האלה עולה תחושה של בית נצחי חובק כול, עוטף ואוהב.

במושג שכינה מורגשת נוכחות הבורא בעולמנו, שהוא כמו ענן שיורד ונח על כולנו יחד, למרות שאיננו רואים ומזהים אותו. כוחו שורה בינינו, ממלא ומכוון אותנו ואי אפשר לברוח ולהסתתר מנוכחותו. את המושג שכינה עלינו לגלות ולהשיג, להבין ולהרגיש, להתקרב אליו ולחיות איתו.

המילה שכינה באה מהשורש ש-כ-נ. השכינה היא מקום שבו הבורא סובב אותנו, ממלא את המציאות, מקרין את כוחותיו – שוכן בינינו. ודאי שהבורא נמצא בכל מקום ולא רק במקום מסוים, אבל כדי לזהות אותו, להתקרב אליו, להראות לו את אהבתנו ולהרגיש את אהבתו אלינו, עלינו לעשות מספר פעולות על ליבנו, להכין מקום מתוקן כדי לקבל את פניו.

הבורא רוצה להשפיע, לתת, למלא, לכן הוא ברא אותנו בדמות רצון לקבל. כאשר הרצון לקבל שלנו מתוקן ומכוון לקבל דווקא אותו, לגלות את כוח הנתינה בתוך החיים, אז הבורא נקרא "שכינה".

הרצון לקבל שנברא מכוון לבלוע לתוכו וכך מרגיש את מילויו, את הסיפוק שלו בחיים, לכן אנחנו צריכים להפוך אותו בהדרגה ולקבל עבור הזולת, כדי למלא ולאהוב אותו, לתת לו כמו רצון הבורא.

אם אדם משנה את הכוונה של הרצון, הוא נעשה ראוי לגילוי השכינה. ואם לא, המקום לגילוי הבורא בו נשאר שחור, ריק, והאדם מרגיש שהחיים לוחצים עליו ודורשים ממנו משהו, עד שלאט לאט הוא יגלה נחיצות בשינוי.

השכינה מורכבת מכולנו, ומי שלא מתקן את מקומו חסר לאחרים, חסר לעצמו, חסר לבורא. הוא חסר בכולם וחסר לכולם. לכן אם לא נגלה בנו רצון להתקרב זה לזה בנתינה, להקים שכינה מעפר ולהוציא אותה מגלות הרצון לקבל, נרגיש כולנו עוד בעיות ועינויים, צרות ומלחמות – עד שנתחייב להתקרב זה לזה כאחד כדי לקבל את פני הבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר תפקיד ישראל להיות מעצמה רוחנית ולא גשמית. למשוך את העולם לאהבה ולחיבור, ולתת דוגמה לכך על ידי קיום החוק "ואהבת לרעך כמוך".

מצב היחסים בינינו בישראל משפיע על העולם כולו. אם נתחבר, העולם כולו יירגע ויחיה בשגשוג ובשלום.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בצבא יש הרגשה של שיתוף וחיבור. זאת הרגשת האחריות שכולנו קשורים יחד סביב שמירה על המדינה שלנו, וזה עושה מאיתנו עם אחד.

חסרה לנו בעם שלנו אותה הרוח שיש בצבא. טוב יהיה אם נזמין את הנהגת המדינה למילואים על מנת לספוג את רוח האיחוד והעזרה ההדדית.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest