דף הבית / אקטואליה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר ארבעה שלבים של קשר

מי שמסתבך בדרכים צדדיות וכבר לא מבין באיזו נקודה טעה וסטה, יודע שתמיד אפשר לחזור לדרך המסומנת ומשם להתחיל לנווט מחדש.

גם מי שמאבד את הצפון במציאות המסובכת שלנו, ומרגיש לחץ, סבל וחוסר הבנה, כדאי שידע את מהלך "ד' בחינות דאור ישר" ("ארבע הבחינות של אור ישר"). כך ילך על בטוח. אם יש לכם בראש את ארבע הבחינות של אור ישר, תוכלו לחזור לשם בכל זמן, בלבול וערפל: זה הבסיס, הכול כלול שם, הכול מתחיל ונמשך.

בראשית, טרם הבריאה, היה רק כוח עליון, כוח הטבע, האלוהים הטוב, וכשעלה ברצונו לתת מטובו, יצר ארבעה שלבים של קשר שדרכם ישתלשל אור טובו ישר אל הנבראים – ארבע בחינות של אור ישר, ארבע הבחנות של התקשרות עימו.

כל מה שאדם מרגיש בכל רגע נתון בחייו עובר דרך אותם שלבים. החל משורש התחושה, במקור העליון, עד שמגיע ונוגע בו כאן בעולמנו הזה, אז הוא מרגיש חי וקיים, מרגיש שקיבל משהו מהעולם. לא תמיד אדם מרגיש שקיבל משהו טוב מהעולם, להיפך, רוב הזמן החיים מרגישים מסובכים ולא נעימים, אבל זה לא משום שהבורא שולח משהו מלבד טוב, אלא שהקשר בינינו לא טוב, לא מתוקן, לא מסודר. כשהאור עובר בלי להתקלקל על ידינו בדרך, הוא מורגש כטוב ומטיב.

מעבר השפע, האור, דרך ארבע הבחינות התגלה בדומה לתגליות פיזיקליות רגילות. מדענים שהסתכלו על האור ניגשו לחקור, והתחילו לקבל בו הבחנות, תובנות ממה הוא מורכב, מהם התדרים שלו, מה הוא בכלל. באותו אופן מקובלים התחילו לחקור את האור העליון. לא אותו אור שגלוי לעיניים הגשמיות שלנו, אלא שפעו וטובו של הבורא שהם קראו לו "אור" כי כך הרגישו אותו. מתוך חקירה הם ראו, הבינו, הרגישו, השיגו שהאור הזה עובר מהכוח העליון בהדרגה עד לבחינה האחרונה שבה אנחנו נמצאים, כדי למלא אותנו, להיטיב לנו, לשנות אותנו, לגדל אותנו אל מרחב רוחני טוב.

כלי המחקר של המקובלים הוא הרצון. בכל תקופה ישנם אנשים שרוצים להשיג תשובות לשאלות החיים: למה אני חי? בשביל מה אני חי? מי נותן לי את החיים? אם לאדם יש שאלה כזו אז האור הנמצא בבריאה מתחיל "לנענע" אותו, לחולל בו שינויים, כאילו הוא אומר לאדם "היי, תתעורר, כדאי לך, קום וחפש תשובות לשאלות שלך על החיים, מי אתה, מאיפה באת, לאן אתה הולך. אם תדע, תראה שהכול מלא בהרגשה יפה וטובה שמחכה לגלות לך את סוד הבריאה".

איך מתחילים? פשוט לרצות, לגלות ולדעת. בלי למהר, אלא בחלקים, בפרוסות, להתחיל לברר את ההבחנות האלו, את ארבע הבחינות של אור ישר, את הקשר הטוב עם הכוח העליון. כך מתחילים לעסוק בחכמת הקבלה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הנשק האמיתי של עם ישראל. להמשך צפייה לחץ כאן

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest