התכונה של הבורא היא נתינה ואהבה, ולנו אין גישה ישירה אל הבורא, אז כל המלאכה שלנו מתבצעת במערכות היחסים עם הזולת. דווקא כשאנחנו משתדלים לשנות את היחסים בינינו, אנחנו מפתחים וחושפים את תמונת הכוח העליון החיובי, את תכונת הטוב והמיטיב שבו.
תחילה מתפתחים בנו רצונות לאוכל, מין ומשפחה, בהמשך מתגלים רצונות לכסף, כבוד, שליטה ומושכלות, ואחר כך מגיע הרצון למימוש עצמי. זהו רצון נעלה השואף לרוחניות שעולה באדם ששואל "מה הטעם בחיי?".
הפילוג הוא האתגר הגדול ביותר והאויב המסוכן ביותר, וכנגדו כל גדולי ישראל קראו לעם להתאחד. "עיקר המגן בפני הפורענות הוא האחדות בינינו, וכאשר יש בישראל אהבה, אחדות ורעות, אין מקום לשום פורענות לחול עליהם, וכל הקללות והייסורים מתרחקים" (ספר "מאור ושמש").
קראו עוד בטוויטר שלי.