אנשים רבים בכל הדורות ראו את הסיבה לכל הסבל בטבע האגואיסטי של האדם. אך לא מצאו את האמצעי לתיקון האגו. וכשהתגלתה העבודה הרוחנית, האמצעי לתיקון האגו – חכמת הקבלה, הם הבינו עד כמה היא מנוגדת לטבעם האגואיסטי והתחילו להתנגד לחכמת הקבלה.
מתקרבת המלחמה עם העשירים: הם לא משלמים מיסים בהתאם להכנסותיהם. המיסים מיועדים לצמצום פערים. אולם, האנשים העשירים בעולם משלמים הכי מעט מיסים. יש יותר ויותר זקנים וילדים, בעת שהמסים הולכים ומתמעטים. כיצד הסוגיה תפתר?
בניגוד לג'. שטיגליץ איני נכנס לדיכאון, מפני שאני מכיר את האגואיזם האנושי ולא מצפה למעשים טובים מצד האליטה הכלכלית. להיפך, הייתי מאחל לה בהצלחה. ככול שהיא תמשיך עם תאבת הבצע, כך העולם יתפקח מהר יותר ויבשיל ללימוד חכמת הקבלה.
1. בדומה לרצון האחד שנברא ושמתפתח לפי 4 שלבי הוויה, כך גם כל מצב או מרכיב פרטי ברצון מתחלקים ל-4 מרכיבים. תכונת ההשפעה והקבלה, והיחס כלפיהן, מורכבים גם הם מהויה משלהם.
2. לכן, כשאנחנו חוקרים את תכונת השנאה כלפי היהודים, שהיא טבעית, אנחנו יכולים להדגיש בה 4 שלבים: מאנטישמים טבעיים (בדמם), עד לאנטישמים שחושבים שהם קרובים ליהודים.
ההתפתחות אפשרית רק הודות להתפתחות הקשר עם העליון או התחתון – ולא בשום אופן אחר. אינני יכול לעלות לדרגה גבוהה יותר מדרגתי, אם לא אהיה קשור לעליון, מ"ד. לא אוכל לעלות לדרגה גבוהה יותר מדרגתי הנוכחית, אם לא אקבל מהתחתון את רצונו, מ"ן.
3. יש להבין שלא ניתן לשנות את היחס המיוחד ליהודים. דומה הדבר לנסיון לשבור את הטבע. רק אם העם היהודי יתקן את עצמו – האנטישמים יעלמו. הרי בתמונת הטבע הסגורה האנטישמים משחקים את תפקיד הכוח שמכריח את היהודים להתפתח ולהיתקן.
4. נאמר שאין בטבע תכונה מיותרת, אולם מותלת עלינו האחראיות לתקן כל תכונה ותכונה, כלומר להביא את הכול להסכמה הדדית ולאהבה.
5. השנאה ליהודים שאולי אינה גלויה ומובנת ליהודים עצמם, מכריחה את מדינות העולם לקבל את הערבים, כאילו דווקא כנגד היהודים. אך לאחר מכן אומות העולם מגלות שהם פעלו לרעתן. כך הבורא מפעיל את הכול ופועל בכול בעד או כנגד ישראל.
בחוש הראיה שלנו אנו רואים את המתרחש במוחנו, שיש שמה כעין מכונה פוטוגרפית, המציירת לנו כל הנראה לנו מול פנינו. מ"מ כל בעל שכל יודע בבירור שכל הנראה לנו אינו מתרחש אלא בפנימיות מוחנו בלבד (בעל הסולם. מבוא לספר הזוהר, לד').
"תורה, הכוונה למאור המלובש בתורה. כלומר, מה שאמרו חז"ל "בראתי יצר הרע (אגו), בראתי תורה תבלין", הכוונה להמאור שבה, כי המאור שבתורה מחזירו למוטב" (בעל הסולם, שמעתי, מאמר ו'. מהו סמכין בתורה, בעבודה).
"אין אנו מוצאים צורך מיוחד נטוע בחפץ האדם, שלא יהיה נמצא בכל מין החי, זולת ההתעוררות לדבקות אלוקית. אשר רק מין האדם מוכן אליה! לכן יש להעריך את האדם רק על פי ההשתוקקות שלו לבורא. רק בזה נעלה הוא על הבהמה." (בעל הסולם, וזאת ליהודה)
"המקובלים משיגים עולם שלם. כלומר, זוכים להשיג כל אותם המדרגות שישנם במציאות לבוא להשגת האדם. בכך הם משיגים את כל המציאות השלמה, העליונה והתחתונה. ואילו ההשגה עצמה מכונה בשם, נשמה.״ (בעל הסולם, סוד העיבור – לידה).
כל אחד שמע על התלות הגלובלית שקיימת בעולם, אך למרות זאת יעדיף למצוא מסתור מכל העולם על אי בודד, מתוך מחשבה שעל ידי כך יבטיח לעצמו הצלה. המוכנות של האדם לרוחניות נבדקת על ידי הבנתו את בתלות במלאה בין הטוב הפרטי לבין הטוב הכללי.
מידת האחראיות של כל אחד בקבוצה על מימוש החיבור אמורה להיות קשורה ישירות לרווחתו הפרטית ולרווחת קרוביו ויקריו. יש ליצור כאלה קשרים בקבוצה שיחייבו כל אחד לקיים את בערבות האמיתית למען הצלת נפשו.
הקבוצה חייבת להעלות את חשיבות הבורא. זה יעזור להקטין את עצמו בפני הבורא. ללכת למעלה מהדעת בגדלות הבורא, הינו דבר מה שלא ניתן להשיג בשכל. אם האדם מאמין שהבורא הוא טוב ומטיב, זה מביא לאהבת הבורא (רב"ש. מה לדרוש מאספת חברים).
קראו עוד בטוויטר שלי.