חג סוכות – תחילת בניית הנשמה. הנשמה מתחילה מתכונת אברהם (חסד,השפעה), מלב פתוח, המכוון לאהבה לנבראים, לטובתם. אך בצורה כזאת לא ניתן להשיג את מטרת הבריאה, שהרי אין בתכונת אברהם את תכונת הנברא, את הרצון להנות…
תכונת אברהם, תכונת החסד, ממלאת את כל החלל שהבורא ברא. הבורא רוצה לראות את כל הנבראים מחוברים ביניהם באהבה ובחיבור עימו. הנברא מופיע רק לאחר לידת יצחק – הרצון ליהנות, המתחבר לתכונת ההשפעה של אברהם.
האדם צריך לעבור שינויים: לבטל את עצמו באופן מוחלט ביחס לתכונת החסד. עליו לעורר במקצת את היחס הביקורתי ולאפשר לרצון ליהנות לבוא לידי ביטוי. לאחר מכן עליו לשלב את תכונת אברהם, את תכונת החסד, עם תכונת יצחק, תכונת הגבורה, באמונה למעלה מהדעת.
כשכוח ההשפעה וכוח הקבלה משתלבים בצורה נכונה ומגבירים זה את זה בקו האמצעי, אזי הקו האמצעי אינו מתגלה באדם כסכום פשוט של קו ימין וקו שמאל, אלא כביטוי ההופכיות של כל אחד מהקווים והעצמתה.
אנו מקבלים מלמעלה שתי תכונות: היצר הטוב והיצר הרע. היצר הטוב מגיע מהבורא דרך אברהם. היצר הרע, שמתגלה בנברא, מגיע מהבורא שברא אותו. שילוב נכון בין שני הכוחות האלה מתממש בזכות עבודת האדם, ואנו חייבים לבצע אותה.
אדם מלשון דומה לבורא. יעקב הוא החשוב ביותר מבין שלושת האבות, מהתכונות, שמתגלות בתוך האדם, במידת השתוות הצורה שלו לבורא. תכונת יעקב מכונה תפארת – פאר, יופי, כבוד – תכונות הבורא, שמתגלות בתוך הנברא.
יעקב היא התכונה הרוחנית החשובה ביותר. אברהם מסמל את ההשפעה מהבורא, יצחק מסמל את התגלות הרצון לקבל בנברא. יעקב מסמל את החיבור בין שתי התכונות – השפעה וקבלה, קו ימין וקו שמאל – שמושג בזכות העבודה הפנימית של האדם. כאשר האדם מחבר בין שני הקווים, הוא מגיע להשתוות הצורה עם הבורא.
אנו משתמשים ברצון לקבל שלנו רק בכדי להשליט עליו את תכונת ההשפעה. אנו מאפשרים לעצמנו לעבוד עם האגואיזם שלנו רק בצורה שכזאת. כשנתקן אותו בצורה כזאת, אזי הקו האמצעי – יעקב, יתגלה כתוצאה מהעבודה הזו.
קראו עוד בטוויטר שלי.