דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר "ר' עקיבא אומר: ואהבת לרעך כמוך (ויקרא י"ט), זה כלל גדול בתורה" – המילה "כלל" (מלשון כולל, כללי) מצביעה על החלקים, שיוצרים את אותו הכלל. כלומר, כל 612 מצוות התורה מהוות את סכום הכללים של המצווה האחת של "ואהבת לרעך כמוך". כל התורה ניתנה, בכדי להשיג את המצווה הזאת.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הילל (מקובל מתקופת חז״ל) אמר: "דעלך סני לחברך לא תעביד, זו כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא זיל גמור" – כלומר, אל תעשה לאחרים את מה ששנוא עליך. זוהי מהות כל התורה. וכל היתר הוא הפירוש לכך! כל המצוות נועדו להסביר את המימוש מצוות "ואהבת לרעך כמוך",כי במימושה מושגת הדביקות בבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר התורה אינה ספר, אלא אור: אני (אומר הבורא) בראתי את האגואיזם ואת התורה לתיקונו, שהרי האור שבתורה מתקן את האגואיזם והופך את האדם לטוב יותר. התורה היא מערכת של משיכת האור העליון, האנרגיה, שמתקנת את האדם מאהבה עצמית לדרגת אלטרואיזם, לאהבה לכולם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אנו נמצאים כיום במצב, שבו אנו עומדים לנגד הר סיני (סיני מלשון שנאה). אנו מתחילים להבין שהאגואיזם הוא שנאה לזולת, שהוא חוצץ בינינו ואינו מאפשר לנו להתקיים בצורה נורמלית. עלינו להפסיק להשתמש בו ולהפוך אותו לטוב. דווקא לשם כך, ניתנה התורה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר שבועות, חג מתן תורה, מסמל את התגלות התורה בעולם, כלומר את התגלות הקשר בין הבורא לבני אדם. לפני כ-3500 שנים, הבורא התגלה לקבוצת אנשים, שרצו להתעלות מתוך האגואיזם (מצרים, מיץ-רע, כלומר ריכוז הרע) אל תכונת ההשפעה והאהבה (ישראל, ישר-אל, כלומר ישר אל הבורא).

תוצאת תמונה עבור טוויטר בחג השבועות אנו חוגגים את רכישת הקשר עם הבורא, שמאפשר לנו להתעלות מתוך החיים האלה, מתוך חוסר התכלית וחוסר המשמעות שבהם, מעל לרמת הקיום של דרגת חי. אין חג גדול יותר, מאשר חג מתן תורה, שהרי הכול מתחיל ממנו! ללא חג זה, חיינו היו נאבדים לשווא!

תוצאת תמונה עבור טוויטר מתן תורה התרחש אחרי יציאת עם ישראל ממצריים, כלומר, אחרי הבריחה מהכוונה האגואיסטית, אחרי חציית ים סוף, שמשמעותה ניתוק מהאגואיזם וכניסה למדבר סיני, שבו מתגלה השנאה (סיני, מלשון שנאה) בין הרצונות האלטרואיסטיים לבין הרצונות האגואיסטיים.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest