דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית. כל הזמן תתאר לעצמך שאתה עומד לפני הבורא, תבטל את כל המפריד ביניכם. הכול, חוץ משניכם, זו אשליה. אבל אל תטאטא הצידה את ההפרעות, במחשבות וברצונות, אלא תשתמש בהן כדי לחזק את הקשר ביניכם. תראה בהפרעות עזרה לחיזוק הקשר עם הבורא, עד לדביקות מלאה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
מצווה מלשון צוותא, איחוד (ספר קדושת לוי). מצוות הן חוקי העולם העליון, שורשי העולם שלנו, שורשי כל הטבע של העולם הזה. לכן חוקי התורה תואמים לחוקי טבע העולם הזה (בעל הסולם, מאמר החרות).

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
כל המצוות שמתוארות בתורה, למרות שהן מתוארות בעיקר כעניין שבמעשה ובדיבור, למעשה כולן נועדו רק לתיקון הלב, הרצונות, מכיוון שהבורא חפץ בלבבות ומבין את כל המחשבות, כלומר רוצה בתיקון הרצונות והמחשבות (על פי האבן עזרא, יסוד מורה, עמ׳ 8).

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
אמרו חז״ל: לא ניתנו התורה והמצוות אלא כדי לזכך את הגוף (הרצונות), עד לקבלת טבע שני – האהבה לזולת כמו לעצמו – המהווה את המטרה הסופית של התורה, שלאחריה מושגת הדביקות בבורא (בעל הסולם, מתן תורה, סעיף ט״ו).

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
מצוות הן כלי (כלי חלק מהנשמה), שבו מתלבש האור, ויוצר שם קדוש (תכונת ההשפעה והאהבה), המתייחס דווקא לאותה המצווה, כפי שנאמר: ״נר מצווה ותורה אור״ (בעל הסולם, הקדמה לספר ״פי חכם״).

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
יש 613 מצוות, שבתוך כל אחת מהן כלול האור של מדרגתה, ביחס ל-613 חלקי הנשמה. לכן בעת קיום המצווה, נמשך אור לחלק הנשמה שמתייחס לאותה מצווה (רב״ש, מאמר ״חשיבותה של תפילת רבים״).

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
613 שמות, 613 מצוות התורה – הן 5 חלקי הנשמה, נרנח״י, כיוון שהכלים של הנשמה – הן 613 מצוות, ואילו אור נרנח״י – זהו אור התורה שבכל מצווה. לכן התורה והנשמה היינו הך הן (בעל הסולם, אגרת י״ז).

תוצאת תמונה עבור טוויטר לאף אחד אין מספיק רצון וכוח על מנת לגלות את העולם הרוחני. אולם, כאשר נמצאים בסביבת אנשים בעלי רצון וכוח לרוחניות ורוצים להתקרב אליהם, מקבלים מהם את הרצונות והכוחות שלהם כלפי הרוחניות ולבסוף רוכשים כוחות ורצונות המספיקים בשביל לגלות את העולם העליון (בעל הסולם).

תוצאת תמונה עבור טוויטר חשוב לקנא באחרים, בהישגים ובהתקדמות שלהם בדרך הרוחנית ואף לחזק את עצמו בקנאה גדולה יותר ויותר כלפי הצלחותיהם בעבודה הרוחנית, מה שיסייע גם לו להגיע השגות רוחניות גדולות יותר ויותר (מאור ושמש, יתרו).

תוצאת תמונה עבור טוויטר מסך הוא כוח ההתגברות על המכשולים שהבורא מציב בכוונה תחילה בינו לבין המקובל, כדי שהמקובל יגלה את הבורא כ"אין עוד מלבדו", בכול המתרחש בעולם ועימו. כתוצאה ממאמצים אלה נוצר מסך.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בכל מדע יש חוקרים, לומדים, פופוליסטים והיסטוריונים. אולם, חכמת הקבלה מכונה חכמת הסוד, מכיוון שהיא מתגלה רק למי שחוקר אותה, עורך ניסויים על עצמו ומקבל תוצאות בתוך עצמו. כל היתר אינם מבינים את חכמת הקבלה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר העבודה הרוחנית מתחילה מכפייה (הר כגיגית, אחרת כאן מקום קבורתכם) ולאחר מכן מרצון. לכן, רבים באים ללמוד את חכמת הקבלה, אך אלו שנעלבים עוזבים. הרי הכרחי לבצע פעולות בעל כורחם של הלומדים, ורק לאחר מכן מגיעים הרצון וההבנה. אולם, כולם יגיעו לתכליתם, אחרת ימותו (כפה עליהם הר כגיגית).

תוצאת תמונה עבור טוויטר התנאי לקבלת התורה הוא לראות את עצמך אל מול הר של מכשולים (הר כגיגית). ואם לא נקבל על עצמנו את התנאים הללו לקבלת התורה, על מנת לתקן את האגואיזם, נמות האגואיזם בו במקום! דורנו חייב להבין זאת. אנחנו יוצאים מהגלות ואלו הם תנאי הבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר האדם תמיד אוהב את עצמו.
לאהוב את עצמו פירושו של דבר להתעלות מעל לעצמו, כלומר להרוג את האגואיזם, שמשרת את גופו ולא זולת.
בכך שהאדם מחמיא ומפרגן לעצמו בכל, הוא לא אוהב את עצמו, אלא דווקא שונא את עצמו, כיוון שהוא חי ללא הישגים נצחיים ושלמים.

תוצאת תמונה עבור טוויטר סדר העבודה הרוחנית:
בתחילה הוא חושב שהוא מקבל שכר בתוך האגואיזם שלו ולכן לומד את חכמת הקבלה מתוך שמחה. אבל אם הוא לומד נכון, הוא עובר לעבודה בהשפעה, לתקופה של מאמצים בכפייה (השפעה בכפייה) למען הבורא, כשור לעול.

תוצאת תמונה עבור טוויטר עצות של מקובל
העולם, כמו ראי, מראה לנו את התכונות שלנו. הרע שאתה רואה בעולם, זהו הרע שבך. אל תתלונן על העולם, אלא בקש לתקן את עצמך.

תוצאת תמונה עבור טוויטר עבודה רוחנית
מאמצים שנעשים בכפייה, כנגד האגואיזם, נחשבים לתפילה. בעבודה מאומצת כנגד עצמו, כנגד האגואיזם, מתוך שאיפה להשיג אהבה, האדם מגיע לכך שהבורא נותן לו רצון להשפיע ולאהוב. ובמידת השגת הרצון הזה, המאמצים נעלמים. זהו חופש מהאגו!

תוצאת תמונה עבור טוויטר קיימות 613 מצוות, שבכל אחת מהן טמון האור של המדרגה שאליה היא שייכת ובה היא קשורה ל-613 חלקי הנשמה. על כן, בעת קיום מצווה, נמשך אור לחלק הנשמה הקשור למצווה זו (רב"ש, כרך א, מאמר "חשיבותה של תפילת רבים")

תוצאת תמונה עבור טוויטר אני מכוון את עצמי כל הזמן לבורא, כסיבה של כל מה שקורה עימי, אבל אני רואה בינינו את העולם הזה שגורם לי לכל הבעיות. עליי לתאר את העולם הזה כהשתקפות של התכונות הפנימיות שלי. בהתאם לתפיסת המציאות שלי, אני רואה בעולם את עצמי.

תוצאת תמונה עבור טוויטר את העולם שאני רואה לנגדי – עליי למצוא בתוכי כתכונותיי הפנימיות. עליי לתאר את כל מאורעות העולם בתוכי ולהשתדל לתקן את היחס שלי כלפיהם, כלומר לשנות הרצון שלי מלקבל ללהשפיע – אז אדמה לבורא ואשיג את הדבקות עימו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אנחנו רואים את המציאות כחיצונית לנו כתוצאה מחוסר התיקון הפנימי שלנו. לאמתו של דבר, המציאות חייבת להיות פנימית, מכיוון שהעולם שנראה לעיניי הינו השלכה של התכונות הפנימיות שלי. כאשר אנחנו לומדים את פנימיות התורה, אנחנו מגלים שהכול נמצא בתוכינו ולכן גם התיקון חייב להתרחש בתוכנו.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest