דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר במגילת אסתר קוראים למרדכי יהודי, מלשון מאחד, מכיוון שהוא איחד את שם השם נגד כל האגואיזם שבעולם, כדי שישיגו את גדלותו, את עוצמתו, את אחדותו ויחידותו (יהודי, יחודי, יחידי) של הבורא (מדרש רבא, מגילת אסתר).

תוצאת תמונה עבור טוויטר בפורים האיר אור חכמה גדול, שניתן היה להשיגו באור חסדים בלבד. אך התרחש נס: בזכות בקשותיהם, הם משכו את אור החסדים ובתוכו השיגו את אור החכמה. דבר כזה יכול לקרות רק בסוף כל תיקוני האגואיזם, כאשר אין כל הבדל בין רע לטוב – ולכן חייבים להשתכר.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אסתר היא מלכות. האדם רוצה להבין ולגלות בתוכה את הבורא, אך סובל מאי יכולתו לעשות כן. גודל ההסתרה נמדד על פי גודל הרצון לדעת את הבורא. אבל מי שמסוגל לעבוד לשם הבורא, מופיעה בו השאלה על משמעות העבודה. התשובה – ללכת כנגד הדעת, לתת לאגו בשיניים (שושן מהמילה שיניים).

תוצאת תמונה עבור טוויטר מגילת אסתר. מגילה מלשון גילוי, אסתר מלשון הסתר. גילוי ההסתרה. המן חושב שהגיע הזמן לגלות, לדעת, ולכן הוא מאשים את היהודים בכך ש״אינם ממלאים את רצון המלך״. לעומת זאת, דעת מרדכי היא שהגילוי מתרחש כדי להסתירו בחסדים.

תוצאת תמונה עבור טוויטר משמעות המעשה מוגדרת על ידי הכוונה ולא על ידי המעשה שאליו היא מתלווה:
אגואיזם: אני מקבל למען עצמי= אני מקבל, אני נותן למען עצמי = אני מקבל
אלטרואיזם: אני נותן למענך = אני משפיע, אני מקבל למענך = אני משפיע
הרצון הוא נייטרלי, ואילו הכוונה מגדירה את אופיו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הרצון ליהנות נברא עם הכוונה לקבל, שהינה הפוכה לבורא, לרצון להשפיע. אבל אם אני מקבל מעבר להכרחי, הקבלה מכבה את הרצון, והחיים הם הרי רצון! ניתן לראות זאת בעולמנו: יש לנו הכול, אך אנחנו מרגישים ריקנות ודיכאון.

תוצאת תמונה עבור טוויטר האגואיזם טורף את עצמו. תכננו לבנות חברה שבה כולם יוכלו להתפרנס ולשגשג. החלום האמריקאי של המאה ה-20! אבל הרצון ליהנות לא יכול לגדול ללא הרף. לכן בימינו אנחנו מחויבים לבנות מערכות שמייצרות ומשווקות מוצרים שאין בהם צורך.

תוצאת תמונה עבור טוויטר המעבר לכוונה להשפיע הוא בלתי נמנע: לתת או לקבל על מנת להשפיע. האגואיזם בעצמו יחשוף את כליונו, ואילו הרצון למלא את עצמו יצביע על כך שהמילוי אפשרי רק בכוונה להשפיע. מעבר זה נקרא "הכרת הרע". אחריו מתחילים מעשים רוחניים!

תוצאת תמונה עבור טוויטרהדמוקרטיה דועכת. זה הבשיל שנים רבות. אנשים לא הולכים להצביע, לא מאמינים לפוליטיקאים, ולכך שהשלטון נקי משחיתות. אבד האמון ביכולת לשנות! דווקא כעת יכולים לעלות נציגי העם, ולא של מפלגות, מתוך רשת האינטרנט. כך החברה תשנה את עצמה באופן אקטיבי, מבלי לחכות לפעולות מצד האליטות.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest