עיקר עבודת האדם היא להעלות את חשיבות הבורא. שהרי רק הנברא מכריע אם הבורא קיים ועד כמה גדול הוא. והנברא חייב לקבוע את הבורא כמקור כל המתרחש בתוכו ומחוץ לו, למרות ועל פני ההסתרה.
בכל המתרחש עמנו ובעולם, בכל מה מציירים לנו הלב והשכל האגואיסטי, עלינו לראות הזמנה להרחיק את הסתרת הבורא, על ידי העלאת רוממותו, כלומר לרצות לגלות במאמצינו את שליטת הכוח העליון, שאין עוד מלבדו.
הבורא מסתיר את עצמו מאחורי הרצון שלנו ליהנות. עלינו להוציא את שליטתו מהסתר, בכך שנקבע שהוא הסיבה היחידה לכל. כך אנו בונים אותו, ככתוב: ״ואתם עשיתם אותי״. דרך כל ההסתרה אנחנו מגלים שהבורא הוא הכוח היחיד שפועל.
עלינו לקבל את שליטת הבורא במצב השפל ביותר שלנו, ללכת מעל הדעת וההרגשה שלנו, מבלי לקחת אותם בחשבון, להיות כביכול תלויים ללא נקודת אחיזה בין שמים וארץ, כיוון שאנו מאמינים מעל הדעת שזהו רצון הבורא שנקבל את שליטתו ללא תנאים.
מטרה אחת עומדת בפני האדם: לגלות את הבורא – היחיד שקיים, ולמרות שהאדם תופס אותו באפנים שונים, הוא עושה את הכול. על האדם לגלות מי מנהל אותו, בכך שהוא מעלה את חשיבות הבורא, כנגד האגו שמבלבל אותו, שמסתיר את הבורא היחיד והשלם.
מתוך הסתרת הבורא, כמו יתרון האור מתוך החושך, על האדם לגלות את ה-"אחד יחיד ומיוחד", שאין עוד מלבדו ששולט באגו. כל פעולות הבורא מכוסות בכוונה תחילה על ידי 125 שכבות של האגו של האדם, על מנת שבאמצעות ההתגברות עליו, נגלה בהדרגה את הבורא.
מימושה של מחשבת הבריאה תלוי במידה שאנו מפתחים בתוכנו השתוקקות להגדיל את חשיבות הבורא שבנו, להתגבר על הסתרתו באמצעות גדלותו. זאת כל עבודת האדם. הסולם – אלו הן מדרגות של גילוי הבורא באמצעות מאמצינו – על ידי בקשותינו!
עשיריה – זהו מיני מודל של כל הבריאה, היא כוללת בתוכה את הכול!
אם אנו מפתחים בעשיריה את גדלות הבורא, אז היא כוללת בתוכה את כל הבריאה.
גדלות הבורא זהו המפתח שהופך את העשיריה ממבנה דומם ליצור חי, אדם. העשיריה הופכת לדומה לבורא, לנשמה.
בכל מצב עליך לתאר לעצמך, שאתה נמצא תחת שליטתו הטובה של הבורא, שעוטף אותך מכל הצדדים, במחשבות וברצונות.
הסיכום של מאמצים אלו יהיה ההסכמה המלאה לבטל את כל האגו שלך ולראות בו עזר כנגדו שנוצר על ידי הבורא, לראות בו את הצורה ההפוכה לבורא.
אם על ידי מאמצינו, נחפש דרך העשיריה את גדלות הבורא, אז נקבל מקום לגדלותו, מקום זה יקרא נשמה. דווקא בכך שאנחנו בונים את גדלות הבורא במקומו של האגו המסתיר אותה, אנו בונים את צורת הבורא, כמו שנאמר: "ועשיתם אותי".
הבחירה החופשית של האדם הינה לעורר את עצמו, לקבוע שהבורא הוא מקור כל המחשבות והרצונות שלו, בכך הוא שמרומם את הבורא מעל הכול.
או שלחילופין, האדם נסחף עם זרם המחשבות והרצונות האגואיסטיים שלו, שגם אותם הבורא מעורר בתוכו, תוך שהוא ממתין להתנגדותו אליהם.
האם הינך מפעיל את הפילטר, בכך שאתה מסלק את ההגיון הטבעי, ומרומם כנגדו את הבורא; הפילטר שדרכו תראה שהבורא מעורר בך בכוונה תחילה הפרעות אגואיסטיות, במטרה תמליך אותו על פניהם, כשולט בכל המתרחש עימך ובתוכך? האם אתה בונה בתוכך את האדם על ידי הידמות לבורא?
קראו עוד בטוויטר שלי.