כל הגדילה הרוחנית מתרחשת באמצעות הביטול. ההבדל בין המצבים הוא בדרגה שבה אני מבטל את עצמי. גם כאשר משיגים את מצב הגדלות, ומקבלים על מנת להשפיע את כל אור אינסוף, אני עדיין נותר עובר, כיוון שאני מבטל את עצמי בפני האור.
כשאנחנו פונים לבורא אנחנו מדברים עם מערכת ולא עם אישיות כלשהי. לכן לפניה שלנו יש השפעה, רק אם אנחנו פועלים בהתאם לחוקי המערכת, בהתאם לתכנית הבריאה. ואילו על התכנית אפשר להשפיע רק במידת ההידמות שלנו אליה.
– מה זה שיר? האם זו תפילה (מ"ן), התעוררות מלמטה?
– הכול נכלל בשיר – כל תהליך העבודה הרוחנית, כמו שבניגון יש תמיד התנגשות בין קולות שונים, התחלפות בין רמות והפוגות.
אנשים שלומדים את השיטה של בעל הסולם, מחשיבים אותו למורה שלהם. הם נכנסים לאולו עולם, שהוא גילה ועודנו מגלה בעבורם כמורה שלהם, ושאליו הוא מוביל אותם אחריו. והם מתקדמים בעקבותיו, תוך שהם לומדים את המאמרים והאגרות שלו, את הכרכים הרבים שהוא כתב, כמו "תלמוד עשר הספירות".
המדען הרוסי הנודע פרופסור קפיצה השווה את "תלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם עם ספר הלימוד הקלאסי של הפיזיקה, בן עשרה הכרכים, פרי עטם של לנדאו וליפשיץ. בשיחה עמי הוא אמר שזהו היסוד לכל הפיזיקה הרוחנית.
קראו עוד בטוויטר שלי.