דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"מחסום" הוא מכשול פסיכולוגי

ה"מחסום" הוא מכשול פסיכולוגי

"מחסום" הוא נקודה פסיכולוגית שלפניה אני עובד כדי להנות לעצמי, ואחריה, כדי ליהנות לבורא או לזולת – לטובת מישהו מחוצה לי. לזה עליי להגיע.

הגבול הזה, המדרגה הזאת נקראת "מחסום". הגבול הזה בין העולם שלנו לרוחניות הוא פסיכולוגי בלבד. אם אני דואג לעצמי, ואפילו משתוקק לבורא ולרוחניות, אני בכל זאת פועל לעצמי, המצב הזה נמצא מתחת לקו ה"מחסום" ונקרא "לא לשמה". ואם אני מתחיל לחשוב רק כדי ליהנות לבורא, כדי שכל התענוגים לא יהיו לעצמי, אז אני, הרצונות והכוונות שלי, כבר נמצאים מעבר ל"מחסום", והמצב הזה נקרא "לשמה".

"מחסום" זאת נקודה פסיכולוגית שעליי לעבור, ואז אני כבר נמצא ברוחניות, בכוונה על מנת להשפיע. ואחרי שאני כבר נמצא מעל ה"מחסום", עליי לעלות יותר ויותר רצונות וכוונות מעל ה"מחסום".

או אפשר לומר אחרת, כשהאגו שלי גדל, התענוגים גדלים, אני מעלה את נקודת ה"מחסום" שלי יותר ויותר גבוה, עד שעל בסיס כל הרצון לקבל שמתגלה כיצר הרע, מדרגה אחר מדרגה, אני מעלה את נקודת ה"מחסום" עד אין סוף, עד שכל הרצונות שלי יהיו באמת על מנת להשפיע.

לא חשוב איך אומרים: לעלות את הכוונות מעל ה"מחסום" או לעלות את תנאי ה"מחסום" עד אין סוף – חשוב שבזמן שהרצונות גדלים, אני עובד לתיקון הכוונה להשתמש בהם לא לעצמי אלא לטובת הזולת, הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
דרך הרע, לגילוי האור
מחסום – מחיצה פסיכולוגית
רוצה להיות מעבר למחסום!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest