דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ריפוי רוחני אפשרי?

האם ריפוי רוחני אפשרי?

שאלה: כאשר הבורא יתגלה לרופא, מה הוא יגלה?

תשובתי: במילים אחרות, אם רופא רוצה לעזור לבני אדם, האם חכמת הקבלה תעזור לו למצוא סיבות למחלות, למנוע מחלות, לגלות הזדמנויות חדשות לריפוי?

לא. הרופא יבין קצת יותר טוב בקשרים של הבעיות הרפואיות ובמורכבות שלהן, אבל בסך הכול, אני לא יכול לומר שהוא ישיג איזה שהן הצלחות מיוחדות. להיפך, הוא יהיה כמו כל הרופאים האחרים.

הבורא לא משנה מעשה בראשית. מקובלים רבים עסקו ברפואה, לפחות חלקית או ברמה מקצועית, כמו למשל הרמב"ם. הנטייה הזאת מוסברת בכך, שהם ידעו את הסדר הכללי של הדברים. ובכל זאת הם לא "ראו דרך" כל חולה, ולא עשו "ריפויי פלא".

יש כאן בעיה: כאשר מקובל רואה את העולם, שבו בני האדם סובלים ממחלות, האם הוא מסוגל לרפא אותן בעצמו או שצריך לבקש את זה מהבורא? ויכול להיות, שהוא צריך לעורר אותם לבקשה לריפוי, או להבנת הסיבה השורשית של המחלה ולתפילה על תיקון, שירפא גם את המחלות הגופניות?

אתה מחפש תרופה רוחנית מיוחדת, שתאפשר לרפא את כולם ובכך "לעקוף" את הבורא, כאילו שהוא שולח רע ואתה מביא טוב. אבל כאן מסתתרים יחסים הדדיים יותר מורכבים ומתגלה עבודה אחרת. בסופו של דבר, הרופא יישאר רופא, וההשגה הרוחנית כמעט לא תיגע במקצוע שלו בכלום.

מתוך שיעור על המאמר "הסתר וגילוי של השי"ת – א", 04.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האינטגרליות מרפאה
רפואה זה עסק משתלם
איך להיכנס לפגישה אצל רופא בכיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest