דף הבית / המשבר ופתרונו / המודל החדש של הגלובליזציה

המודל החדש של הגלובליזציה

דעה: המשבר הנוכחי הוא לא משבר של הקפיטליזם, לא של המערכת המוניטרית, אלא משבר של התודעה שחוסמת את כל הניסיונות שלנו לצאת מעבר לגבולות של הכלכלה המוניטרית. לבנות מודל של גלובליזציה על בסיס המטבע הסיני או האירופי – זה דבר טיפשי, משום שהוא יוביל למשבר דומה בעוד כמה שנים. להתחלק לאזורי מטבע, זה גם דבר טיפשי, משום שהוא יזרוק את האנושות אחורה לתקופה של התפרצות מלחמות על הרחבת השווקים.

אין זה מציאותי להתפזר לפינות, משום שכתוצאה מהמודל הנוכחי של הגלובליזציה, ברוב מדינות העולם כל התעשייה והחקלאות נהרסו. האנושות אינה יכולה לצאת ממעגל הקסמים של המודלים הכלכליים הפגומים.

נכון להיום, תוצאותיו של המודל הנוכחי של הגלובליזציה – זה כלכלה הרוסה בארה"ב ובאירופה, והמשבר המתקרב ברוסיה, בסין וברחבי העולם. כל העולם כולו שקוע בחובות, האבטלה שוברת את כל השיאים, היקף הייצור באותן המדינות שבהן הוא עדיין קיים יורד, ויורד הביקוש בכל המדינות, מה שגורם לירידה בהיקף הייצור ובביקוש עוד יותר גדול, לעלייה בשיעור האבטלה, ולירידה בהשקעות והגדלת החוב. כדור השלג הזה ילך ויגדל, ומדינות רבות יותר ישקעו במשבר.

הצעה: על מנת לבטל את המערכת המוניטרית וליישם כלכלת צנע, צריך לכנס את הנשיאים, נציגי הארגונים החברתיים, נציגי התקשורת, והמערכות הבנקאיות של כל המדינות. הכינוס הזה צריך להיות משודר בכל העולם, כדי שהאזרחים בכל המדינות יראו כיצד מתקבלת החלטה על פתרון המשבר.

הסיבה למפגש כזה יכול להיות מצב חירום כלכלי על פני כדור הארץ, כאשר נפגעו מגזרים אסטרטגיים עיקריים של כלכלות אירופה, ארה"ב, רוסיה, וסין. הנשיא של מדינה כלשהי צריך לפנות לאו"ם, אשר אמור לאחד את כל הממשלות בכל המדינות, כדי להתמודד עם הבעיה של המשבר הכלכלי העולמי.

המשבר הנוכחי, זה המשבר של התודעה, משבר של חוסר היכולת להתגבר על הסטריאוטיפים שנוצרו על ידי המערכת המוניטרית. זהו משבר של הפחד לאבד את החסכונות, משבר של תלות האדם במערכת שאליה הוא רגיל. ההתגברות על המשבר בתודעה תעזור לאנושות להגיע לרמה גבוהה יותר של התפתחות.

התייחסותי: אנשים יעדיפו להרוג את עצמם, ולא להסכים לאיחוד. האגו שלנו נוצר דווקא על מנת שלא לתת לנו לתקן אותו, אלא להכיר את כל הרע שבו ולפנות לבורא, אחרי שנבין שרק הוא יכול לתקן אותו – ובכך להידבק אליו. זהו היישום של תוכנית ההתפתחות שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר העולמי: פרספקטיבות
מה יחליף את הגלובליזציה?
הצורך לפתח עיקרון התפתחותי חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest