דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדריך להחייאה רוחנית

המדריך להחייאה רוחנית

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

שאלה: כיצד עליי לקשור את כל מה שכתוב בספר הזוהר עם עצמי ועם הסביבה? כיצד אני יכול דרך הסביבה להתייחס לטקסט הזה?

תשובתי: כל מה שאני קורא בזוהר, צריך להתגלות בקשר בינינו. בכל המציאות אין שום דבר, חוץ מהמצב שנקרא "נשמה אחת". הנשמה הזאת מלאה בתכונת השפעה, באור העליון, באור האהבה.

ואילו אנחנו נמצאים במצב מבולבל, מעורפל ולא ברור, מאחורי כל ההסתרות, העולמות, וצריכים לגלות את המצב המושלם היחידי שקיים. וכל שאר המצבים רק נדמים לנו במצב של חוסר ההכרה שלנו, שבו אנחנו לא תופסים את הרוחניות. כאילו שהיכו אותי בראש, אני איבדתי את ההכרה, ועכשיו אני בהדרגה חוזר להכרה על ידי המאמצים העצמיים שלי.

המקובלים מלמדים אותי, בעזרת אילו מאמצים אני יכול לחזור להכרה הרוחניות. ובזה מסתכמת כל חכמת הקבלה, גילוי המצב היחידי שקיים.

לכן הזוהר מספר לנו על מצבים יותר מתוקנים, בדרך הרוחנית שלנו, מאלה שאנחנו שוֹרִים בהם. הוא מספר לי על מדרגה שבה תתגלה כל השלמות, הרי מחברי הזוהר עברו את כל 125 המדרגות, מהעולם שלנו ועד לעולם אין סוף, ומגובה כל המדרגות האלה כתבו את היצירה הזאת, שבה גילו לנו את האיחוד בינינו.

אנחנו קוראים, ובמידת ההשתוקקות שלנו למצב הגבוה הזה מאיר לנו משם אור, וכך אנחנו מיתקנים, בכך שמתקרבים אליו. לכן בזמן קריאת ספר הזוהר מהאדם נדרש רק להשתוקק למצב הגבוה הזה, להעריך אותו.

לכן אנחנו, ביחד, משתוקקים לגלות את אותו המצב הרוחני שעליו מספר הזוהר. כמובן שאנחנו לא מבינים את זה, הרי אין לנו כל קשר עם הרוחניות, אבל מאחר ורוצים לגלות, אז מעוררים אורות מקיפים שמתקנים אותנו ומקרבים אל הגילוי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העירוי הנפלא
כוח מיסטי או מנוע של התפתחות?
מה מלמד אותנו ספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest