דף הבית / המשבר ופתרונו / המדע שמגלה את סוד הבריאה

המדע שמגלה את סוד הבריאה

כנס בולגריה, שיעור מס' 4

אנחנו חיים בזמן מאוד מעניין, ויחד עם זאת, מאוד לא ברור. האנושות תמיד נהגה לעשות תוכניות ל- 10 שנים, ואפילו ל- 50 שנה קדימה. אנשים ידעו למה הם חיים, לאיזה כיוון המדינה שלהם מתפתחת. אבל בערך לפני 30-40 שנה אנחנו איבדנו כיוון בחיים, וכבר לא יודעים לשם מה אנחנו חיים ומתפתחים.

במצב הזה נמצא כל אדם, משפחות, מדינות. הוא כל כך שולט בנו, שאנשים כבר לא כל כך רוצים ללמוד, כיוון שלא רואים מזה תוצאות. הילדים אינם קשורים להורים, לא רוצים להתחתן, להקים משפחה, להוליד ילדים.

אין להם איזו מטרה מוגדרת בחיים: לבנות בית, לגדל ילד, וכן הלאה. האדם איבד את הטעם בחיים שלו. אנשים רבים בעולם נמצאים בדיכאון ומשתמשים בסמים כדי להתנתק מהמציאות. אחוז הגירושין עולה בקצב מסחרר.

הזמן הלא מובן הזה מעיד על כך שאנחנו מתרחקים זה מזה, מאבדים את הקשר עם המדינה שלנו, עם המשפחה והחברים. פעם הקשרים בין קרובי משפחה היו מאוד חזקים. היום זה לא כך, כל אדם יכול לנסוע לארץ אחרת ולחיות בחברה עם תרבות שונה לחלוטין.

התחושה של חוסר משמעות בחיים מתפשטת בכל מקום בעולם בצורות שונות, ואנחנו לא קובעים לעצמינו שום מטרות מיוחדות ולא חושבים מה יהיה בעוד 30, 40, 50, או 100 שנים. בעבר זה עניין, אם לא את האדם הבודד, אז לפחות את המדינה, אבל עכשיו זה לא מעניין את אף אחד. כולם חיים רק את היום – כך יותר קל ויותר פשוט.

אף פעם העולם לא היה במצב מסוג זה שמסתמן כתקופת המעבר. אנחנו חייבים לעבור מהמצב שבו אנחנו נמצאים למצב חדש, כלומר, להתחיל לחפש ערכים שלפיהם כדאי להיות. כיום אין ערכים כאלה לבני אדם.

חוסר המשמעות הזה הוא פשוט איום. האדם, אפילו אם הוא רוצה, הוא לא מסוגל לממש את התקוות והמטרות שלו. הכול מתפרק בכל הרמות: גשמית, רוחנית, משפחתית, מדינית, תרבותית, פיזית.

דווקא בזמן הזה מתגלה לנו חכמת הקבלה שנולדה לפני 3800 שנה בבבל העתיקה. היא מספרת שפעם כבר היינו במצב של דחייה הדדית שאותה אנחנו מרגישים היום. האגו שלנו הגיע למימדים כאלה שאנחנו איבדנו קשר זה עם זה והתפזרנו בכל רחבי העולם הרחק מאותם הקשרים החזקים של החברה בבבל שבה חיינו ועבדנו. נשארו לנו מאותה התקופה עדויות תרבותיות רבות שמזכירות לנו על הפירוד שחווינו בבבל.

בימינו אנחנו מתחילים להיכנס למצב דומה, רק ברמה חדשה. היום כדור הארץ שלנו נהיה קטן כמו בבל העתיקה, ואנחנו, בדומה לבבלים, לא יודעים מה לעשות. שוב לא ברור לנו כיצד אפשר להסתדר אחד עם השני. אנחנו גם לא רוצים להסתדר, לכן אנחנו מתגרשים, נפרדים, מתנתקים. כל אחד מרגיש את עצמו אינדיבידואליסט.

חכמת הקבלה מדברת על כך שהיום אנחנו חייבים להתעלות מעל האגו שלנו ולהבין שאותה הבעיה שמתגלה היום בנו ובילדינו ביחס למשפחה, החברה, המדינה, העולם, מתעוררת דווקא כדי שאנחנו נתעלה מעל עצמינו ונתחיל לפתח קשרים בינינו.

הקשר הזה מעלה אותנו לרמה הבאה של קיום. דרך מערכת הקשר בינינו שהאנושות יצרה אנחנו מתחילים להרגיש עולם חדש – מצב חדש לחלוטין. הרי, היום אנחנו תופסים את הבריאה דרך חמשת החושים הגופניים שלנו, אבל אנחנו מסוגלים להרגיש אותה דרך חוש נוסף, אינטגרלי, שאנחנו נוכל לפתחו אם נתחבר למערכת הקשר ושיתוף הפעולה בינינו.

כלומר, במקום תפיסת העולם האגואיסטי, הפרטי שלי, אני ארגיש את העולם כאינטגרלי, מקושר. אז אני אתחיל להרגיש את כל המערכת, את הבריאה כולה, את השיתוף בין חלקיה במידה כזאת שאני ארגיש את העולם ואת עצמי בצורה אחרת לחלוטין.

היום אנחנו מרגישים את קיומנו בעולם במשך מספר שנות חיינו במערכת מסוימת של שיתוף פעולה בינינו. אבל אם אנחנו נתחיל להתקשר אחד עם השני בניגוד למה שהאגו שלנו מכתיב לנו, אנחנו נרכוש מערכת קשר חדשה ונגלה את עצמינו קיימים ברמה אחרת, במימד אינטגרלי, שאין בו התחלה וסוף. הרי, הקשר בינינו יאפשר לנו לראות את העולם דרך האחרים – עולם רב מימדי, ולא ליניארי כמו שאנחנו רואים אותו היום.

לא פשוט להסביר את זה לאדם ולהגיע לתפיסת העולם הזאת. אבל כתוצאה מתרגילים מיוחדים לפי השיטה של חכמת הקבלה אנחנו יכולים להגיע לזה ולראות בריאה אחרת לחלוטין.

חכמת הקבלה אומרת, שאם אנחנו רוצים בכך או לא, אנחנו בהכרח נגיע לזה. לכן אנחנו נמצאים במצב של משבר של הטבע כולו, אשר מראה לנו שהטבע בעצמו הוא אינטגרלי וכל חלקיו נמצאים בהרמוניה שלמה זה עם זה, והאדם אינו מסוגל להתקיים בתמונה הרמונית כזאת משום שהאגו מוציא אותו ממנה.

בהיותנו הפוכים מהטבע אנחנו מזיקים לו בהתמדה, לא רוצים להיות חלק מהתמונה האינטגרלית, ולכן מרגישים את העימות עם הטבע בצורה של משבר.

המשבר הנוכחי יימשך עד שאנחנו נגיע לאותו שיתוף פעולה ישר, אינטגרלי, לקשר טוב עם הטבע בדומה לכל המרכיבים האחרים שלו.

ניתן להגיע להרמוניה רק אם אנחנו נעבור תקופה מסוימת של חינוך מחדש, נשנה את עצמינו, נתעלה מעל הטבע האגואיסטי שלנו ונגיע לשיתוף פעולה נכון בינינו.

זהו הנושא העיקרי של חכמת הקבלה שמספרת לאדם על ההיסטוריה של הופעתו על פני כדור הארץ, ועל הגעתו לסוף ההתפתחות האגואיסטית שלו, כאשר הוא נאלץ לשנות את עצמו. חכמת הקבלה מסבירה כיצד אנחנו יכולים לשנות את עצמינו כדי לצאת מהמשבר שיורגש כיותר ויותר אכזרי בקנה מידה פרטי, משפחתי, חברתי, מדיני ועולמי.

לכן אנחנו מחויבים ללמוד לשתף פעולה בינינו. לשם כך קיימת השיטה של החינוך האינטגרלי שמאפשרת לבצע את השינוי הזה בדרך קלה: על ידי שיתוף פעולה נכון הדרגתי בינינו בעזרת תרגילים מיוחדים.

מהר מאוד יתגלו לפנינו כוחות אחרים של הטבע, ההפוכים לכוחות השליליים האגואיסטיים שגורמים להתנגשויות בינינו. והאדם ירגיש שהוא יכול לאזן אותם בכוחות האלטרואיסטיים עד כדי כך שהוא יתחיל להרגיש את העולם כטוב ולא כאכזרי.

הוא יתחיל להבין את כוחות הטבע, מדוע הטבע מתנהג עימו בצורה כזאת, באיזו צורה הוא יכול להשתמש בכוחות הטבע לטובתו ובאמת להרוויח מעצם קיומו על פני כדור הארץ.

כאשר האדם מתחיל לשתף פעולה עם אנשים אחרים בצורה נכונה, כלומר, מתחיל להתחבר בקשר נכון איתם, הוא יתחיל להרגיש את עצמו ברשת הקשר המיוחדת שמחברת את כולם.

הוא ירגיש שהוא יוצא ממסגרת הזמן, מקום ותנועה, וקיים במימד אחר לחלוטין, שבו העיקר הוא לא הגוף של כל אחד מאיתנו, אלא הגוף הכללי שלנו, הקיום הכללי, כאשר אנחנו מתחילים לעבור למצב אחר, למימד אחר.

יחד עם זאת, העולם יתמוסס ברגשות שלנו, ובמקומו אנחנו נתחיל להרגיש את מה שנקרא "העולם העליון", זאת אומרת, הקיום המשותף שבו ייעלמו מושגי הזמן, מקום, תנועה, לידה, הזדקנות, ומוות.

אנחנו נפסיק להרגיש את העולם כמו שהוא עכשיו, וניכנס להשגה הפנימית שלו. הרי, עכשיו אנחנו מרגישים אותו רק דרך חמשת החושים הגופניים שלנו, ולכן מרגישים את העולם כל עוד הגוף הגשמי שלנו קיים. ואם במקומו אנחנו ניצור גוף אחר שמהווה את הקשר בינינו, אז דרכו אנחנו נתחיל להרגיש את כל הסביבה שלנו בצורה אמיתית שלא מעוותת ומוגבלת על ידי הגוף.

האדם שעוסק בתיקון עצמי לפי השיטה של החינוך האינטגרלי, בהדרגה יעבור מהרגשת העולם שלנו להרגשת העולם הכפול – גם העולם שלנו, וגם העולם העליון הפנימי. וכאשר הגוף שלו ימות, הוא ימשיך להתקיים, רק בהרגשת העולם העליון – העולם שהוא גילה ורכש עוד בחייו הגשמיים.

זוהי מטרת חכמת הקבלה – להביא את האדם לתפיסת העולם האינטגרלית. הרי, המשבר שאנחנו עוברים נוצר על ידי הטבע במיוחד כדי להוציא אותנו מתפיסת העולם המוגבלת על ידי הגוף שלנו לתפיסה האינטגרלית דרך הקשר הכללי בינינו.

היום אנשים רבים בעולם עוסקים בחכמת הקבלה. בזמנו, חכמת הקבלה חזתה שהאנושות תגיע למצב שהיא לא תוכל למלא את עצמה בשום דבר, שהאנשים ירגישו ריקנות, יאבדו את המטרה והמשמעות בחיים. כל זה יביא את האדם לשאלה: "מה הטעם בחיים?".

ואז האנשים בהדרגה יגלו את הסוד של משמעות החיים. היא טמונה לא בתוך הגוף שלנו ולא מוגבלת על ידי המסגרת שלו, אלא היא הרבה יותר מעל זה. כל היקום, כל הבריאה – זאת מערכת אחרת לגמרי, לא כמו שאנחנו תופסים אותה היום. על כך כבר מדברים המדעים של העולם הזה.

במסגרת הפעילות של הארגון שלנו אנחנו עושים את כל המאמצים כדי לתת לכל אחד שרוצה הזדמנות לעסוק בחכמת הקבלה, ובהדרגה לרכוש את התחושות של העולם העליון.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אסור לתת לחכמת הקבלה להסתתר שוב
המדע על הכוח שמנהל את העולם 
שיתוף פעולה הדדי של שני כוחות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest