דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / המדע הפנימי ביותר

המדע הפנימי ביותר

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

שאלה: אם המקובלים רצו לספר לנו אודות העולם העליון, אז מדוע בספריהם הם נותנים תיאורים במילים של העולם שלנו ובכך מבלבלים אותנו?

תשובתי: המקובלים מדברים איתנו ב"שפת הענפים". חכמת הקבלה כתובה עבור אלו שיש להם נקודה שבלב, כלומר לאלו המעוניינים לגלות את הרוחניות, את העולם העליון. ואפילו שהם אינם מבינים מה זה, אך הם משתוקקים אליו.

אתה רוצה, קח ספר וקרא על משהו שכאילו נמצא בעולם הזה, אך כל הזמן תשתדל לתאר ולדמיין את זה כאילו זה נמצא בעולם העליון, היכן שהכול נמצא בצורה של כוחות ותכונות, היכן שקיימת רק הקבלה או ההשפעה, שום דבר אחר! לכן בעל הסולם נותן לנו הגדרה של כל מילה מהעולם שלנו, במובן שלה בעולם העליון.

 heb-2010-06-07_rav_bs-akdama-tes_lesson_bb_n12.jpg

אם אני משתוקק לראות את התמונה, אז היכן היא?! היא לא איפשהו בשמים, היא נמצאת בתוכי. כלומר, מדובר רק על הכוחות הפנימיים שלי, על העולם שנמצא בתוכי. ובכלל, הספר מספר רק עליי, הם כולם נמצאים בתוכי: בני האדם, החיות, השמש והירח, הפרצופים הרוחניים.

אך כשאני אדמיין את כל זה בתוכי, אני צריך עוד לייחל ולרצות שיגיע האור ויתקן בתוכי את התמונה הזאת, ייתן לי לראות ולהרגיש אותה, את הכוחות האלה של ההשפעה והאהבה. ואני רוצה לא סתם לגלות את ההשפעה הזאת, אלא את הכוח שמנהל את הכול ונקרא בורא.

לשם כך עליי לדמיין שבני האדם הסובבים אותי בעולם הזה, גם כן נמצאים בתוכי. אין יותר אף אחד, כל אלו הם הכוחות הפנימיים שלי. תתחיל כעת לדמיין שאתה מתאחד עם כולם יחד, עם כל הכוחות האלה בתוכך, וכאשר אתה תתחיל לעבוד באופן קבוע עם הספר, זה ייצב אותך בכיוון ההשפעה. ובזה אתה תעורר ותקרב אליך את התמונה האמיתית. זה נקרא למשוך את המאור המחזיר למוטב.

הספר רק עוזר לנו לגלות את מה שנמצא בכל אחד מאיתנו. הוא מלמד אותנו כיצד למקד ולרכז את הראייה שלנו, בכדי לגלות בתוכנו את כל העולמות, כל הבריאה, כל המציאות. ומבחוץ אין שום דבר, לכן חכמת הקבלה נקראת חכמה פנימית.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 07.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה זה לא מדע מסובך!
להתבונן בעולם דרך הנקודה שבלב
כל העולמות – בתוך האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest