דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלב מאחורי גדרות התיל

הלב מאחורי גדרות התיל

שאלה: כיצד אני יכול לתקן את תפיסת המציאות שלי, אם אני לא מרגיש שהיא אינה נכונה? האם עליי סתם להאמין שזה כך?

תשובתי: צריך לעכל את העיקרון: "אין עוד מלבדו", טוב ומיטיב, מציאות אחת, וכולם אדם אחד. זאת אינה פילוסופיה כלשהי, פסיכולוגיה, או תיאוריה מופשטת מנותקת מהמציאות. אנחנו חייבים לממשה הלכה למעשה, לברר מה מחייב אותנו לתפוס אותה דווקא בצורה כזאת.

הפער בין התמונה האמיתית למה שאני מרגיש בינתיים, מראה עד כמה אני מסוגל להתקרב לתיקון עכשיו. והבעיה היא לא סתם לתקן את הפזילה שלי וליישר את התמונה החיצונית והפנימית. התיקון צריך להתרחש אצלי בפנים, שכל מה שנראה לי חיצוני, יורגש כפנימי.

אני מתרגם את כל החיצוניות לפנימיות, מקרב אותה אליי, כפי שנאמר: "ואהבת לרעך כמוך". כל מה שקיים בחוץ שעכשיו אני דוחה ושונא, נראה לי כחיצוני מפני שהאגו שלי מרחיק את זה. האגו שלי מוציא את כל החלקים הללו שנמצאים בתוכי החוצה.

מדוע העולם הזה נראה לך חיצוני? – תכניס אותו פנימה! אולם אינך מסכים לזה, הרי כדי להכניס את הכול פנימה, עליך לתקן את כל האגו שלך. ולזה אתה לא מוכן: לאהוב כל אחד, לסלוח לכולם, לראות בכל אחד את עצמי? – אז איך מרמים אותם, איך מתגאים לפניהם?

איננו מבינים שאנחנו חיים כל הזמן בהתנגשות, נגד כל העולם. רק כך אני מייצב את עצמי, נגד האחד, השני, השלישי – כל הזמן בהתנגדות. כך מתייצבת תמונת העולם שלי: אני בדיוק באמצע, מכוסה בקוצים שמגנים עליי מכולם. וכשאני מצליח לאזן את הכול ולהיות מגודר ומוגן מפני כולם, אז האגו שלי יכול לנוח רגע.

כך אני כל הזמן מתגונן מכל הכיוונים. במוח שלי כל הזמן פועלת התכנית האגואיסטית, מסדרת את העולם כך שאף אחד לא יגע באינטרסים שלי ולא יתקרב אליי יותר מדי, אבל יחד עם זאת שיהיה תחת שליטתי. מצד אחד, אני לא מניח להם להתקרב, ומצד שני, לא מניח להם להתרחק יתר על המידה. אני לא מניח לאחרים להתקרב כדי שהם לא ישלטו עליי, לא יחדרו לתוך תחום אהבתי. אבל מצד שני, אני לא מאפשר להם להתרחק יותר מדי על מנת לשלוט עליהם. כך אני מייצב את תמונת עולמי, שאני נמצא כביכול בחוץ.

אולם במידה שאני שובר את האגו שלי, אני רואה שכל הדמויות המדומות האלה קיימות בתוכי. ובחוץ אין שום דבר. רק נדמה לי שחבריי קיימים בחוץ כגופים פיזיים – למעשה, כל עולמם הפנימי נמצא בתוכי.

כאשר תתקן את עצמך, אתה תרגיש שהאנשים האחרים אינם קיימים – שכל זה שייך לך.

מתוך שיעור על פי המאמר "אחור וקדם צרתני", 02.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרע שלי תחת מיקרוסקופ בעוצמה פי 620
נביא שמוכר אבטיחים בשוק
הרצאה לעצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest